| کد خبر: 144943 |

پیشرفت 50 درصدی بهسازی مسیر جنوبی خط ۵ مترو تهران

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: عملیات بهسازی مترو تهران- کرج با 50 درصد پیشرفت در مسیر جنوبی ادامه دارد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: عملیات بهسازی مترو تهران- کرج با 50 درصد پیشرفت در مسیر جنوبی ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، دکتر محمد احمدی بافنده افزود: بیش از ۱۹ سال از بهره برداری از خط ۵ مترو تهران می گذرد و در راستای افزایش ایمنی و ارتقا کیفیت زیر ساخت های این خط، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای اولین بارعملیات بهسازی در خط 5 را توسط متخصصان داخلی، از دی ماه سال گذشته آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه هر مسیر در خط ۵ مترو تهران (رفت و برگشت) حدود 42 کیلومتر طول دارد افزود: تاکنون عملیات بهسازی پیشرفت خوبی داشته است و در این مدت کار بهسازی 27 کیلومتر از خط اصلی و 6 دستگاه سوزن انجام شده است ضمن آنکه عملیات تعویض ادوات اتصال و تراورس های معیوب این مسیر نیز به اتمام رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این عملیات، تمام تأسیسات خط 5 طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد.

دکتر احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از عملیات بهسازی مسیر جنوبی خط ۵، از ایستگاه کرج تا ایستگاه چیتگرانجام شده است، تصریح کرد: درحال حاضر پیشرفت فیزیکی واقعی این پروژه 4درصد بیش برنامه زمان بندی شده مصوب است و روند بهسازی خطوط و سوزن های مسیر، ساخت و نصب دیوارهای پیرامونی، طراحی و اجرای شبکه زهکشی مسیر و طراحی و اجرای جاده دسترسی مسیر خط 5 نیزدر صورت تامین اعتبارات و بودجه مصوب در آینده ادامه می یابد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت انجام عملیات بهسازی سبب تغییر در برنامه پذیرش مسافر در این خط شده است خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای شهریور عدم پذیرش مسافر خط ۵ در روزهای جمعه ها (غیر از روزهای خاص) برقرار است ضمن آنکه نحوه فعالیت خط تهران - کرج برای شش ماه دوم سال نیز در حال بررسی است که پس از تصویب به اطلاع مسافران خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.