| کد خبر: 144607 |

تلاش دبیرخانه پیارک در ایران در اجرای پروژه‌های اصلاح مقاطع پرتصادف راهها

دبیرخانه پیارک در ایران با هدف هماهنگی مهندسین مشاور ذیربط در تهیه طرح و ایمن‌سازی هزار و ۵۰۰ مقطع پرتصادف در راههای کشور تشکیل جلسه داد.

تین نیوز

دبیرخانه پیارک در ایران با هدف هماهنگی مهندسین مشاور ذیربط در تهیه طرح و ایمن‌سازی هزار و ۵۰۰ مقطع پرتصادف در راههای کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این جلسه که با حضور مدیران کل دفاتر نگهداری ابنیه فنی و توسعه ایمنی راه و حریم این سازمان و مدیران عامل ۹ شرکت مهندسین مشاور تهیه طرح اصلاح و ایمن‌سازی مقاطع پرتصادف راههای کشور و همچنین مدیران پروژه‌های شرکت‌های مذکور در محل دبیرخانه پیارک سازمان برگزار شد، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و موانع اجرایی پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

 در این جلسه اهمیت اجرای طرح ایمن‌سازی مقاطع و نقاط پرحادثه شناسایی شده راههای کشور و چالشهای ملی مرتبط با آن از سوی رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح شد و بر برنامه‌ریزی دقیق و جدی در تهیه طرحها و هماهنگی لازم در این خصوص در بین دفاتر مرتبط با اجرای این طرح در ستاد مرکزی سازمان و همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها تأکید گردید.

  براساس این گزارش در این جلسه مهران قربانی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی را ه و حریم سازمان نیز با اشاره به برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه ایمن‌سازی مقاطع و نقاط مورد بحث، نکات لازم در ارتباط با تهیه طرحها را به  مهندسین مشاور حاضر در جلسه اعلام نمود.

در این جلسه، مدیران عامل کلیه شرکتهای مجری و پیمانکاران این پروژه، به تشریح آخرین وضعیت اجرایی پروژه پرداخته و مشکلات موجود در ارتباط با اجرای این پروژه در برخی از استانها مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص راهکارهای اجرایی بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است براساس بحث و تبادل‌نظرهای صورت گرفته از سوی اعضا و شرکت‌کنندگان در این جلسه از دبیرخانه پیارک، مهندسین مشاور ذیربط موظف شدند ۱۰ طرح مربوطه به ۱۰مقطع - نقطه پرتصادف از هر اداره‌کل راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ظرف مدت ۳ هفته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهند تا پس از تصویب و طی مراحل تأمین و ابلاغ اعتبار مورد اجرا قرار گیرد.

 به این ترتیب، علاوه بر حدود ۳۵۰ پروژه فعال از طرحهای در دست اجرا، رفع، اصلاح، بهسازی و مقاطع و نقاط پرتصادف در راههای کشور، قبل از شروع مهرماه سال‌جاری، ‌ حدود ۳۴۰ پروژه رفع نقاط پرتصادف مصوب نیز به برنامه سال جاری ادارات کل استانها اضافه خواهد شد که این امر گام مهمی در جهت ارتقای ایمنی راهها و کاهش تصادفات و آرامش خاطر بیشتر مسافران و استفاده‌کنندگان از راهها محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.