| کد خبر: 143402 |

صدور روزانه 800 ویزای روسیه برای ایرانی‌ها

به گفته سفیر روسیه در تهران برخی روزها سفارتخانه این کشور برای ایرانی‌ها 800 تا 900 روادید صادر می‌کند.

تین نیوز

به گفته سفیر روسیه در تهران برخی روزها سفارتخانه این کشور برای ایرانی‌ها 800 تا 900 روادید صادر می‌کند. لوان جاگاریان ضمن بیان این مطلب افزود: «اکثرا ویزا‌هایی که صادر می‌شود گردشگری و عده‌ای از متقاضیان نیز تاجر و دانشجو هستند. اگر تجار در روسیه میزبان داشته باشند برای سفر مساله‌ای ندارند.» وی خاطرنشان کرد: «سال گذشته بیش از 63 هزار ایرانی از روسیه بازدید کردند. ما علاوه بر تهران، در رشت و اصفهان هم برای مسافران ایرانی روادید صادر می‌کنیم.» به گفته وی، در روسیه نسبت به حضور ایرانی‌ها و چینی‌ها رویکرد مثبتی وجود دارد و هر چقدر ایرانی بیشتری به روسیه سفر کند، بهتر است.

این دیپلمات روس درباره نتایج متقابل قراردادهای گردشگری منعقد شده میان دو کشور و اینکه آیا روسیه هم اقدام متقابلی برای فرستادن گردشگر به ایران دارد نیز تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم به زور گردشگران را به ایران بفرستیم. ایران کشوری باستانی و تاریخی است؛ ولی محدودیت‌هایی دارد. این محدودیت‌ها باعث می‌شود روس‌ها تایلند، امارات، اروپای جنوبی و ترکیه را ترجیح دهند.» جاگاریان افزود: «ما این محدودیت‌ها را درک و آن را رعایت می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم. ولی گردشگران ما ترجیح می‌دهند به جای دیگری سفر کنند.»

او درحالی این موضوع را مطرح می‌کند که گردشگران آلمانی،‌ اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی بسیاری با وجود همین چارچوب‌ها به ایران سفر می‌کنند. سفیر روسیه خاطرنشان کرد: «ما نمی‌توانیم خیلی به اتباع خود اصرار کنیم؛ زیرا در صورتی که اتفاقی بیفتد، باعث دردسر سفارت می‌شود و ما مجبور هستیم مداخله کنیم. اما به هر حال کسی هم جلوی آمدن آنها را نگرفته و مشکلی ایجاد نمی‌کند.» جاگاریان تاکید کرد: «این وظیفه سفارت ایران در روسیه است که گردشگران روس را جذب کند. باید شرکت‌های گردشگری ایرانی با حمایت سفارت شما در مسکو فعال شوند.» به گفته وی، گفت‌وگو درباره جذب گردشگری وظیفه سفارتخانه‌ها نیست، بلکه وظیفه سازمان‌های گردشگری دو کشور است. این دیپلمات روس درباره لغو روادید ایران با روسیه نیز اظهار کرد: «من در مصاحبه‌های بسیار تاکید کردم که حرف‌های من درست منعکس شود. ما در حال حاضر فقط در مورد لغو روادید برای گردشگران صحبت می‌کنیم. لغو روادید برای گروه‌های گردشگر است که از 5 تا 50 نفر باشند.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.