| کد خبر: 141851 |

در صحن علنی مجلس صورت گرفت:

◄ ابراز خرسندی از کاندیدا شدن مجدد آخوندی برای وزارت راه

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح اصلاح مواردی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان به دلیل ترک تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن علنی، رأی گیری درباره این امر به حد نصاب نرسید و این‌کار از سوی نایب رئیس اول مجلس به روز یک‌شنبه هفته آینده موکول شد.

تین نیوز

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی  و در جریان طرح اصلاح مواردی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،  پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان به دلیل ترک تعدادی از نمایندگان حاضر در صحن علنی، رأی گیری درباره این امر به حد نصاب نرسید و این‌کار از سوی نایب رئیس اول مجلس به روز یک‌شنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز، این گزارش 3 موافق و 3 مخالف داشت که محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در موافقت با این طرح با اشاره یه  این مطلب که خلاصه طرح ارائه شده کمیسیون داخلی مجلس عبارت است از دریافت پاسخ وزرا و رئیس جمهور، اظهار داشت:  با در اختیار داشتن ابزارهای نظارتی مختلفی از سوی مجلس از جمله استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص، این کار به درستی انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که « نمایندگان مجلس خود را به خواب زده‌اند و باید بیدار شوند»، تصریح کرد: نباید دولت های گذشته و فعلی را مقصر مشکلات متعدد جامعه دانست بلکه، مشکل اصلی در نظارت ناقص و ضعیف مجلسی است که از ابزار نظارتی خود به خوبی استفاده نمی‌کند، در واقع باید یادآور شد، آقای احمدی‌نژاد، خاتمی و روحانی مشکلی نداشتند بلکه مشکل اصلی مجلس است.

صباغیان در ادامه  از ارجاع بیش از 3 هزار سوال به هیات رئیسه مجلس  و عدم دریافت پاسخ تمامی انها، ابراز داشت: تاکنون تنها 75 سوال در صحن علنی طرح شده است، متاسفانه به دلیل لابی‌گری سوال ملی مطرح اما امتیاز منطقه‌ای از آن عاید ما می‌شود.

براساس گزارش تین‌نیوز، نماینگان سلماس و نهبندان و سربیشه ضمن تشکر از وزیر راه در خصوص اجرای برخی پروژه‌ها در حوزه انتخابیه آنها، از عباس آخوندی خواستند نسبت به تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌ها اقدام عاجلی صورت دهد.

نماینده مردم سلماس انتخاب مجدد عباس آخوندی را نقطه قوتی در ادامه پروژه‌های بزرگراهی و راه‌های روستایی دانست.

در پایان این جلسه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رأی‌گیری طرح اصلاح مواردی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس را به هفته آینده موکول کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.