| کد خبر: 141795 |

بازار شناورهای کیب سایز دوباره به غرش درآمد

نرخ کرایه حمل در بازار فله خشک با جهشی دوباره به سطح هزار واحد بر روی شاخص بالتیک خشک BDI رسید، در این میان بازار شناور کیب سایز پیشگام بود.

تین نیوز

نرخ کرایه حمل در بازار فله خشک با جهشی دوباره به سطح هزار واحد بر روی شاخص بالتیک خشک BDI رسید، در این میان بازار شناور کیب سایز پیشگام بود.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا یکی از کارگزاران ضمن اشاره به اینکه، نرخ کرایه حمل فله خشک در بازار با جهشی دوباره به سطح هزار واحد بر روی شاخص بالتیک خشک BDI رسید، از بازار شناورهای کیب سایز به عنوان خرس آبی( سرسخت ترین جانداران دنیا) یاد کرد که دوباره به غرش درآمد و بیشترین جهش را در نرخ کرایه حمل تجربه کرد.

این گزارش ادامه داد: میانگین نرخ اجاره زمانی شناور کیب سایز از نه هزار و 775 دلار در روز دوشنبه به 11 هزار و 568 دلار در روز چهارشنبه هفته گذشته افزایش یافت، رقمی که بیانگر رشد 18.3 درصدی و صعود یک هزار و 793 دلاری طی سه روز است.

لازم به ذکر است، نرخ کرایه حمل چشم گیر و قابل توجه شناورهای کیب سایز در هفته گذشته با سرازیر شدن سنگ آهن به بازار و عبور از سد قیمت 70 دلار برای هر تن متر به دلیل تقاضای بالای فلز، مصادف شد. با این وجود، برخی از شرکت کنندگان تجاری بازار نگران این مطلب هستند که آیا حمایت از ورود سنگ معدن به بازار در سطحی بالاتر از فعلی، حمایت پایداری خواهد بود یا نه. 

تحلیل گران Barclays با موقتی خواندن افزایش ورود سنگ آهن به بازار به عنوان عامل موقتی، معتقدند: قیمت این محصول به 50 دلار برای هر تن متر در سه ماه چهارم سال جاری میلادی ریزش خواهد کرد.

به دنبال این عامل موقتی، ترس ازعقب نشینی نرخ کرایه حمل شناورهای کیب سایز نیز وجود دارد، اما در حال حاضر نرخ کرایه حمل این نوع شناورها متاثر از این رخداد نشده است. انتظار می رود، بازار فیزیکی شناورهای کیب سایز درآمدهای بیشتری را تجربه کند.

این گزارش در پایان نوشت، نرخ های قوی کرایه حمل شناورهای کیب سایز تاثیر خود را بر روی میانگین نرخ اجاره زمانی شناورهای پاناماکس نیز گذاشتند، به گونه ای که نرخ شناور پاناماکس ازهشت هزار و 765 دلار در روز دوشنبه به هشت هزار و 958 دلار در روز چهارشنبه افزایش یافت، و رشد 2.2 درصدی را به نمایش گذاشت. بازار فیزیکی پاناماکس نیز به نظر می رسد دوباره به وضعیت بهبود بازگردد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.