| کد خبر: 141555 |

افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری

تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری درحالی عصر یکشنبه با حضور فعالان بخش‌خصوصی و اعضای مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری افتتاح شد که سرپرست جدید معاونت گردشگری وظیفه خود را تغییر فضای سلبی، ممنوع و محدودکننده‌ای دانست که در دوره‌ گذشته، ایجاد شده بود.

تین نیوز

تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری درحالی عصر یکشنبه با حضور فعالان بخش‌خصوصی و اعضای مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری افتتاح شد که سرپرست جدید معاونت گردشگری وظیفه خود را تغییر فضای سلبی، ممنوع و محدودکننده‌ای دانست که در دوره‌ گذشته، ایجاد شده بود.

به گزارش میراث آریا، میرهادی قره سید رومیانی با ابراز خرسندی از اینکه پرچم بخش‌خصوصی در معاونت گردشگری به‌اهتزاز درآمده، تصریح کرد: «ما باید به بخش‌خصوصی اطمینان بدهیم که حامی و پشتیبان آنها هستیم و برای این حمایت و پشتیبانی نیازمند قوانین شفاف هستیم.» به گفته وی، درحال‌حاضر 32 آیین‌نامه و دستورالعمل در حوزه گردشگری وجود دارد و در برخی موارد اختلاط موارد با هم دیده می‌شود. رومیانی در این زمینه تصریح کرد:‌«قریب به 600 ماده قانونی مرتبط با موضوعات مختلف حوزه گردشگری را در دست بررسی داریم که پس از اجرای اصلاحات موردنیاز از این موارد رونمایی می‌شود. امیدواریم این اقدام دریچه روشنی برای حرکت چرخه صنعت گردشگری و همراهی بخش‌خصوصی با این حرکت باشد.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: «اگر گردشگری را پیشران اقتصاد می‌دانیم این مهم با همکاری و هم‌افزایی بخش‌خصوصی به‌نتیجه می‌رسد. باید دید در سازمان چه حمایت‌ها و تسهیلاتی می‌توانیم برای بخش‌خصوصی فراهم کنیم؛ چراکه سازمان میراث‌فرهنگی یک بازوی تسهیلگر و حمایت‌کننده است.» وی ادامه داد: «بخش‌خصوصی است که در اصل به فعالیت‌های معاونت گردشگری نمره می‌دهد. تغییر رویکرد در حوزه مصوبات یک ضرورت است و مشکلات و معضلات بخش‌خصوصی نیازمند اقدامات جدی است.»

رومیانی افزود: «اگر تغییری در دنیا در حوزه گردشگری انجام شده به‌واسطه مدیریت کلان در این بخش است. معاونت گردشگری متعلق به بخش‌خصوصی است و ما در سازمان میراث‌فرهنگی در خدمت بخش‌خصوصی هستیم. اگر کسی در این حوزه همراه ما نباشد از این قطار پیاده می‌شود.» به گزارش «ایسنا»، ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بخش خصوصی هیچ‌وقت نمی‌خواسته در تقابل با دولت باشد، تصریح کرد: «گردشگری در ایران صنعت ضعیفی بوده که مدتی است وضعیت بهتری پیدا کرده و می‌تواند ایران را از درآمد تک محصولی نفت نجات دهد و کشور را از تبلیغات منفی رها کند.» رئیس انجمن موسسات آموزشی گردشگری نیز ضمن آنکه خواستار اعلام شفاف سیاست‌های سازمان و عدم طرح سیاست‌های شخصی شد، خاطرنشان کرد: «بخش خصوصی به دنبال تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه است؛ هرچند بدنه‌ این سازمان مخالف این طرح است.»

محسن اسلامی همچنین گفت:‌ «ما با سازمانی روبه‌رو هستیم که بدنه آن حالتی ژله‌ای دارد و کارشناسان آن نمی‌دانند چه کار کنند و بخش خصوصی که نیم‌خیز مانده است.» رئیس جامعه هتلداران ایران، رئیس انجمن دفاتر خدمات زیارتی ایران، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران، رئیس هیات‌مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، رئیس اتحادیه مهمان‌پذیران، رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری، رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و... از دیگر حاضران این نشست بودند.

 

منبع: میراث آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.