| کد خبر: 140489 |

تاخیر‌های پروازی بیش از ۱۰۰ تن میوه را فاسد کرد

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید هواپیمای شرکت هندی در زمان معین در فرودگاه کابل فرود نمی‌آیند و برای همین روند انتقال کالا‌های صادراتی از مسیر هوایی به هند، با مشکل مواجه شده است.

تین نیوز

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید هواپیمای شرکت هندی در زمان معین در فرودگاه کابل فرود نمی‌آیند و برای همین روند انتقال کالا‌های صادراتی از مسیر هوایی به هند، با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید هواپیمای شرکت هندی در زمان معین در فرودگاه کابل فرود نمی‌آیند و برای همین  روند انتقال کالا‌های صادراتی از مسیر هوایی به هند، با مشکل مواجه شده است.

برخی بازرگانان افغان گفتند این شرکت در وقت معین فرآورده‌های آنها  را انتقال نمی‌دهد و این سبب شده که میوه‌های صادراتی افغانستان در فرودگاه کابل فاسد شود.

رییس تجارتی اتاق تجارت و صنایع افغانستان از دولت  این کشور خواست که مشکل صادرات افغانستان را حل کند.

«خانجان الکوزی»، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در رابطه  به تلویزیون یک گفت: شرکتی که با آن قرارداد بسته شده در وقت معین  نرسیده و 2 پروازتأخیر  داشته است که منجر به ضرر تاجران شده است.

میوه‌های صادراتی افغانستان از راه هوایی به هند با یارانه دولت انتقال می‌یابد. دولت دولت افغانستان در هر کیلو نزدیک به ۶۰ سنت دلار یارانه می‌پردازد.

شرکت هوانوردی آریانا، هواپیمای هندی را چارتر کرده تا میوه‌های صادراتی افغانستان را به هند انتقال دهد.

«عبدالعلی فروغ» رییس تجارتی شرکت هوانوردی آریانا گفته است که هواپیمای هندی در اختیار آنها نیست و به همین دلیل زمان پرواز تغییر می‌کند.

وی به تلویزیون یک گفت: هواپیما در  بیرون از افغانستان است و آنها از خود برنامه‌ریزی کرده  و زمانی را به ما اعلام می‌کنند که با شرایط ما تفاوت دارد.

در یک ماه گذشته شرکت هندی تنها یک بار از فرودگاه کابل و یک بار از فرودگاه قندهار فرآورده‌های کشاورزی افغانستان را به هند انتقال داده است.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.