| کد خبر: 136898 |

برخورد سلیقه‌ای با خصوصی‌سازی

وبلاگ سید حمید حسینی-در مجموع چیزی که برای خصوصی‌سازی پیش‌بینی شده بود 150 هزار میلیارد تومان بود که در این سال‌ها واگذار شد و چیز دیگری برای خصوصی‌سازی طبق آنچه در ظاهر امر پیداست، باقی نمانده است.

تین نیوز

وبلاگ سید حمید حسینی-در مجموع چیزی که برای خصوصی‌سازی پیش‌بینی شده بود 150 هزار میلیارد تومان بود که در این سال‌ها واگذار شد و چیز دیگری برای خصوصی‌سازی طبق آنچه در ظاهر امر پیداست، باقی نمانده است. البته یک‌سری جاها باقی مانده که به دلیل برخی مخالفت‌ها جریان خصوصی‌سازی آنها به تعلیق درآمده است، اما در کل آنچه مانع خصوصی‌سازی شده، این است که برخی از مدیران توسعه‌گرا ن نگاه دولتی دارند و مخالف خصوصی‌سازی هستند.

 

از طرفی برخی از نماینده‌های مجلس نیز مانع می‌شوند. با این حال خصوصی‌سازی در ظاهر عملیاتی شده اما دولت هم می‌تواند در بیشتر بخش‌هایی که در آن 20 درصد سهام دارد مثل بیمه و بانک‌ها برای کم کردن بار بدهی‌هایش این سهام را واگذار و خود را از بنگاه‌داری خلاص کند، اما در مجموع باز هم تاکید می‌کنم که چیزی برای خصوصی‌سازی نداریم. سهام عدالت واگذار شده، مابقی هم همان سهام 20 درصدی است که داشتن آن برای دولت اجباری نیست و می‌تواند آن را بابت بدهی‌هایش واگذار کند. از طرفی اجماعی به خصوصی‌سازی نیست. قانون خوب بوده و ساختار هم مناسب بوده است، ولی به نظر می‌آید در اجرا سلیقه‌های مدیران دخالت داشته و ازاین‌رو واگذاری‌ها به صورت رد دیون بوده، بنابراین تاثیری در خصوصی‌سازی واقعی نداشته است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.