| کد خبر: 134750 |

◄ صنعت کشتیرانی باید درباره حقوق بشر شفاف‌تر عمل کند

تین نیوز

کارشناسان حقوقی دریا معتقدند که صنعت کشتیرانی جهان در زمینه حقوق بشر به شفافیت بیشتری نیاز دارد.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از safety4sea در یک برنامه کارشناسی دریایی، خطرات بهره‌کشی از نیروهای کار در شرایط مدرن صنعت کشتیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش با وجود کنوانسیون کار دریایی که از سال 2006 شرایط مناسب ، مسکن، غذا، و مراقبت‌های پزشکی برای دریانوردان را تضمین کرده است، اما هنوز مشکلات جدی وجود دارند. دریانوردان در شرایطی که محیط کاری محدود و تقریبا غیرقابل دسترسی دارند، از دوستان و خانواده دورند و شبکه پشتیبانی در کار نیست و در حالی که برای هر نوع ارتباط با جهان خارج از دریا به کارفرمایان خود وابسته هستند، باز هم می‌توانند مورد سوءاستفاده و استثمار قرار بگیرند.

 

در یک برنامه کارشناسی که به میزبانی بنیاد RAFTO، موسسه حقوق بشر و کار، حقوق دریایی بشر گردم هم آمدند تا درباره چالش‌های پیش روی مقابله با این موضوع  و یافتن استراتژی برای حل این معضل در صنعت کشتیرانی به بحث بنشینند.

 

بن بیلی، یکی از کارشناسان این نشست، گفت: «مفهوم حقوق بشر، در کنوانسیون کار دریایی وجود ندارد. افزایش همکاری و هماهنگی در بخش صنعت و نزدیکی بیشتر بخش کار و سازمان‌های غیر دولتی، اجازه می‌دهد تا صنعت حمل‌ونقل قوانین و سیاست‌های موثری را برای کاهش بیکاری و اعتماد و اطمینان به امنیت صنعت و جذابیت‌های فراوانی برای نیروی کار دریایی ایجاد کند.

 

اگرچه کارشناسان عمدتا موافق بودند که کنسوانسیون حقوق دریایی یک مبنای مناسب برای حقوق خدمه کشتی‌های فراهم کرده است اما نظرات دیگری نیز شینده می‌شد که خواستار قانونگذاری‌های ملی بودند تا کار بیشتری برای حمایت از نیروهای کار دریایی، آب‌های ساحلی یک کشور و مناطق ویژه اقتصادی صورت بگیرد.

 

بیلی افزود: بهره‌کشی به وسیله صنعت کشتیرانی هر روز دارد عمیق‌تر می‌شود. وقتی خدمه به ما مراجعه می‌کنند مشکلات‌شان اغلب در شرایط نامناسب کاری ریشه دارد که به دلیل شیوه‌های آسیب‌زای کاری پیش می‌آید. ما باور داریم که این گردهمایی یک گام بسیار مهم و روبه جلو بود تا با همه کسانی که با صنعت ما ارتباط دارند، با انصاف و احترام رفتار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.