| کد خبر: 134574 |

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی خبر داد:

پایش و ارزیابی برنامه بازرگانی و عملکرد حمل بار ریلی داخلی در سال جاری

مدیرکل بازرگانی داخلی از برگزاری نشست هایی با حضور مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی در جهت توسعه حمل بار داخلی خبر داد که هر کدام به نحوی در افزایش جابجایی بار نقش بسزایی دارند.

تین نیوز

مدیرکل بازرگانی داخلی از برگزاری نشست هایی با حضور مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی در جهت توسعه حمل بار داخلی خبر داد که هر کدام به نحوی در افزایش جابجایی بار نقش بسزایی دارند.


به گزارش  تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مرتضی علی احمدی با بیان اینکه ارتباط موثری با مشتریان و شرکتهای حمل و نقل ریلی در جهت ارزیابی و عملکرد حمل بارداخلی آغاز کرده ایم، گفت: تلاش و تمرکز بر نشستهای هم اندیشی جهت تحلیل بازار حمل و نقل زمینی، سهم حمل و نقل بار ریلی از مبادی بارگیری و ارزیابی عملکرد و اصلاح برنامه حمل بار سال 96 از جمله این برنامه ها به شمار می آید .


وی افزود: به منظور ارزیابی و پایش برنامه حمل بار داخلی جلسه های مختلفی را با حضور صاحبان عمده کالا و شرکتهای حمل و نقل ریلی بار در مرکز و مناطق مورد هدف برگزار کرده ایم و این سیاست بصورت هفتگی ادامه خواهد داشت.


احمدی عنوان کرد: همچنین ارزیابی عملکرد سهم بازار شرکتهای حمل و نقل ریلی نیز در برنامه پایش قرار گرفته و درصدد هستیم شرکتهایی که عملکرد حمل بار و سهم پایین در بهره وری ناوگان خود را دارا هستند با دعوت در جلسات اداره کل بازرگانی و بازاریابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.


وی به برخی از جلسه های اداره بازرگانی و بازار یابی راه آهن در جهت توسعه حمل بار داخلی اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه در راه آهن اصفهان در جهت اصلاح برنامه حمل بار و همچنین بارهای جدید به مقاصد ایستگاه جدید اصفهان و حمل محصولات صادراتی اصفهان به مقصد بندر شهید رجایی از جمله این برنامه ها بوده است.


مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن ادامه داد: از جمله اقدامات و تدابیر موثر در افزایش بهره وری شبکه که مورد توجه اداره کل بازرگانی و بازاریابی قرار گرفته است تعیین ناوگان باری مورد نیاز بر حسب مبدا - مقصد بارگیری و تخلیه است.


وی تصریح کرد: به منظور بازنگری برنامه ماهانه حمل بار در سال جاری و ارزیابی عملکرد بارگیری و بهره وری ناوگان ریلی، نشستی با حضور نماینده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ومدیران عامل شرکتهای حمل و نقل ریلی برگزار شد.


به گفته وی؛ در این جلسه ضمن تعیین سهمین بارگیری شرکتهای حمل و نقل ریلی بار از مبدا بارگیری گل گهر، تعداد واگنهای مورد نیاز جهت جلوگیری از رسوب و اختلال در حمل مسیر گل گهر- بندر عباس با رویکرد افزایش بهره وری و خروج ناوگان باری مازاد از ناحیه هرمزگان و اختصاص آن برای سایر مسیرهای مورد نیاز مناطق تصمیم گیری و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.


احمدی گفت: از جمله اقدامات و تدابیر موثر در افزایش بهره وری شبکه که مورد توجه و دستور کار بازرگانان مناطق و اداره کل بازرگانی و بازاریابی قرار گرفته است برنامه ریزی و حمل بار بصورت شبکه ای ( مبدا - مقصدی ) است .


وی اظهار داشت: این سیاست ایجاد ارتباط مستمر و لحظه ای ادارات کل مناطق از شروع حمل (مبداء بارگیری)، ادارات کل در مسیر و پایان حمل (مقصد تخلیه) بوده و اطلاع کامل ادارات مناطق از برنامه حمل یکدیگر است.
مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه آهن یادآور شد؛ در این راستا تفاهم نامه ای جهت راهکارهای بهبود شرایط تخلیه از ابعاد فنی، اقتصادی، زیست محیطی و اجرای برنامه حمل گوگرد معادل حدود 500 هزار تن فی مابین ذینفعان تنظیم و مورد تصویب و امضا قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.