| کد خبر: 134332 |

مدیرکل بنادر هرمزگان:

سازمان بنادر متولی حریم ۶۰ متری نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام اینکه سازمان بنادر متولی حریم ۶۰ متری نیست، گفت: هیچ گونه شکایتی توسط این سازمان از پروژه پارک آکواریوم شهرداری بندرعباس صورت نگرفته و اجرای قانون بر اساس مصوبات ابلاغی، ملاک عمل این اداره کل بوده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام اینکه سازمان بنادر متولی حریم ۶۰ متری نیست، گفت: هیچ گونه شکایتی توسط این سازمان از پروژه پارک آکواریوم شهرداری بندرعباس صورت نگرفته و اجرای قانون بر اساس مصوبات ابلاغی، ملاک عمل این اداره کل بوده است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "اله مراد عفیفی پور" دبیری کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، بنادر و جزایر استان هرمزگان را بر عهده دارد، اظهار داشت: هدف از راه اندازی این کمیته که در رأس آن استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان قرار دارد، هماهنگی و همکاری مشترک دستگاه های اجرایی استان با یکدیگر در خصوص مسائل مناطق ساحلی و اعمال مقررات مربوط به ساخت و سازهای فاقد مجوز و آزادسازی نواحی ساحلی برای استفاده عموم مردم است.

 

وی تصریح کرد: سازمان بنادر متولی نظارت و صدور مجوز برای سازه هایی است که از خط مرز دریا به داخل آب ساخته می شوند.

 

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، بنادر و جزایر استان هرمزگان با اشاره به راه اندازی "سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور" به منظور مستندسازی و نظارت مناسب بر ساخت و سازهای ساحلی، گفت: در این سامانه، سازه های فاقد مجوز، دارای مجوز و در حال ساخت به صورت ماهانه و بوسیله بازدیدهای ادواری مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند.

 

عفیفی پور در همین رابطه اظهار داشت: در جریان بازدید نوروز سال ۹۵ مشاهده شد که خاکریزی و بسترسازی برای پروژه موسوم به پارک آکواریوم در مجاورت پارک کپ شکن بندرعباس در محدوده حریم ۶۰ متری دریا در حال انجام است.

 

وی افزود: بر همین اساس، مکاتبات متعددی با شهرداری بندرعباس در خصوص رعایت مواد قانونی از جمله بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت مبنی بر اینکه هر گونه فعالیت و ساخت و ساز در داخل دریا منوط به اخذ مجوز از این سازمان است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، هر گونه برخورد دستگاه های متولی از جمله دستگاه محترم قضایی با این پروژه یا پروژه های مشابه بر اساس موارد قانونی مرتبط بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.