| کد خبر: 134151 |

افت دوباره نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس

نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس به پایین ترین سطح از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی تاکنون رسیده است.

تین نیوز

نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس به پایین ترین سطح از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی تاکنون رسیده است.

 

به گزارش گروه بین الملل مانا شیب نزولی نرخ کرایه حمل فله برهای سوپراماکس که از اواخر ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز شده است همچنان به روند خود ادامه میدهد، از طرف دیگر میزان محدودی از تقاضا در هر دو مسیر تجاری آتلانتیک و اقیانوس آرام دیده می شود، به طوری که میانگین درآمد چارتر زمانی روز سه شنبه هفته جاری به پایین ترین سطح از اواسط ماه فوریه تاکنون رسیده است.
 
 

این گزارش ادامه داد: شاخص بالتیک برای شناورهای سوپراماکس در روز سه شنبه هفته جاری از 712 واحد هفته گذشته به 658 واحد ریزش کرد،   میانگین درآمد چارتر زمانی نیز با کاهش 7.3 درصدی به هفت هزار و 444 دلار در روز افت کرد، رقمی که بیانگر پایین ترین میزان از 17 ماه فوریه سال جاری میلادی تاکنون است.

 

ناگفته نماند، پرفراز و نشیب بودن بازار بدون تعیین قیمت مشخصی، مالکان کشتی در منطقه اقیانوسیه را عمدتا ناامید و مایوس ساخته است. 

 

گروه تحقیقی کلارکسونز لندن نیز در این باره گفت: نگرانی و ناامیدی در سطح وسیعی موج می زند، چرا که کمبود کارگوهای فولاد در منطقه اقیانوس شمالی، تاثیر چند معامله صورت گرفته در بخش جنوبی را نیز خنثی و بی اثر ساخته است.

 

کارگزاران پیش بینی کرده اند، در شرایطی که نرخ کرایه حمل در اکثر مسیرهای مهم و اصلی به دلیل کارگوهای کم و در دسترس بودن شناورهای کافی، کاسته شده است، حرکت بازار در هفته آینده نیز کند باقی خواهد ماند.
در ادامه این گزارش آمده است: بیشترین کاهش نرخ شناورهای سوپراماکس در مسیر تجاری S4B Skaw-Passero به خلیج آمریکا رخ داد، به طوری که با رسیدن به پنج هزار و 591 دلار در روز 15.7 درصد افت داشت، از سوی دیگر، مسیر رفت و برگشت اقیانوسیه S2 نیز دومین مسیری بود که بیشترین کاهش را تجربه کرد، به طوری که نرخ شناورهای سوپراماکس به شش هزار و 414 دلار در روز رسید، رقمی که بیانگر کاهش 8.1 درصدی است.

 

کلارکسونز ادامه داد: تعداد معاملات نیز افت داشت، به طوری که در هفته اول ماه جاری به دلیل تعطیلات مختلف تعداد 15 معامله گزارش شد، در حالی که هفته پیش از آن، 32 مورد معامله به ثبت رسیده است.

 

در گزارش شاخص بالتیک با اشاره به وضعیت بی رمق و ناامید کننده بازار ساحل شرقی آمریکای جنوبی نوشت: یک فروند فله بر ساخت سال 2002 با ظرفیت 52 هزار dwt برای سفر به ترکیه با نرخ کرایه حمل نه هزار در روز تثبیت و هم چنین یک فروند فله بر ultramax برای سفر به هند با نرخ 11 هزار و 750 دلار در روز بعلاوه 185 هزار دلار جایزه تشویقی برای کنترل آب توازن، تعیین شده است.

 

در بازار دوره ای، شاخص بالتیک هفتگی هم چنین گزارش داد، یک فروند فله بر با ظرفیت 63 هزار DWT برای بازه زمانی چهار الی شش ماه با نرخ کرایه حمل نه هزار دلار در روز تثبیت شد.

 

این گزارش در پایان نوشت: یک فروند فله بر با ظرفیت 42 هزار و 500 DWT  نیز در یارد هند به منظور اوراق به فروش رسید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.