استفاده از توان و ظرفیت بالقوه نیروها متضمن منفعت شرکت فرودگاههاست
مدیرکل فرودگاههای استان گلستان گفت: جایگاه انحصاری شرکت فرودگاهها در حمل و نقل هوایی و موقعیت استراتژیک ایران از منابع مهم کسب درآمد و ثروتآفرینی به شمار میآید و استفاده از توان و ظرفیت بالقوه نیروها و منابع انسانی است که نقش اصلی را در این فرآیند ایفا میکند و متضمن سود و منفعت شرکت فرودگاهها خواهد بود.
مدیرکل فرودگاههای استان گلستان گفت: جایگاه انحصاری شرکت فرودگاهها در حمل و نقل هوایی و موقعیت استراتژیک ایران از منابع مهم کسب درآمد و ثروتآفرینی به شمار میآید و استفاده از توان و ظرفیت بالقوه نیروها و منابع انسانی است که نقش اصلی را در این فرآیند ایفا میکند و متضمن سود و منفعت شرکت فرودگاهها خواهد بود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری درباره نقش فرودگاهها در ثروتآفرینی توضیح داد: در علم مدیریت، تعاریف متعددی از منابع شده است ولی در اغلب این تعاریف ، "منابع انسانی" را مهمترین و با ارزشترین دارایی و ثروت سازمانها میدانند. سازمانها بدون داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد نمیتوانند در انجام ماموریت و رسالت خویش موفق باشند. از اینرو قطعا نیروی انسانی آموزشدیده، متخصص و متعهد به عنوان یکی از منابع اصلی و کلیدی در بحث ثروتآفرینی سازمانی مطرح است .
وی ادامه داد: یکی دیگر از این منابع ثروتآفرینی امکانات و تجهیزات سازمانهاست. این تجهیزات در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران شامل تجهیزات الکترونیک، دستگاههای ناوبری و کمک ناوبری، ماشینآلات، ترمینالها، سطوح و ابنیه پروازی و ... است که در فرآیند ثروت آفرینی نقش ایفا میکنند .
مدیرکل فرودگاه گرگان گفت: همچنین جایگاه انحصاری شرکت در حمل و نقل هوایی و موقعیت استراتژیک ایران از دیگر منابع مهم کسب درآمد و ثروتآفرینی به شمار میآید. اما استفاده از توان و ظرفیت بالقوه نیروها و منابع انسانی است که نقش اصلی را در این فرآیند ایفا و تضمینکننده سود و منفعت شرکت خواهد بود .
وی با بیان اینکه یکی از نظریات مهم در ثروت آفرینی عنوان میکند که: "برای ثروت آفرینی باید بتوان مشکلی را حل کرد"، گفت: باید برای محصول یا خدمتی که تولید میکنیم بازاری وجود داشته باشد. باید محصولی را فراهم کرد که مشتریان به آن نیاز دارند و در ارائه خدمت و محصول خود باید متمایز و منحصر به فرد باشیم تا رضایت مشتری را به دست آوریم .
آذری تصریح کرد: کسب رضایت مشتری مهمترین مسئله در بقای کسب و کارهای امروزی است. در بازار رقابتی امروز، بدون رضایت مشتری حتی بزرگترین کسب و کارها نیز محکوم به نابودی و فنا هستند. سالها پیش «هنری فود» خطاب به مشتریان خود گفت: با کمی دقت در سیر تحول جایگاه مشتری در سالیان اخیر، متوجه اهمیت و نقش رضایتمندی مشتری در بقای سازمانها میشویم. رضایت مشتری مساوی با بقا و تعالی سازمانهاست. بنابراین، جلب رضایت مشتریان، جایگاهی مهم و حیاتی در سیاستهای شرکتهای پیشرو دارد. مدیران ارشد این سازمانها به خوبی میدانند که موفقیت آنها در دستیابی به اهداف و تعالی سازمانی در گرو رضایت مشتری است و برای جلب رضایت مشتری، ابتدا باید از انتظارات و نیازهای مشتریان خود آگاهی داشته باشیم و در راستای برآورده کردن این نیازها گام برداریم .
وی اضافه کرد: نتایج یک تحقیق که در فرودگاههای آمریکای شمالی انجام شد، نشان داد که رضایت یک مسافر از فرودگاه و خدمات ارائه شده در آن میتواند میزان خرید از غرف و اماکن فرودگاهی را تا ۴۵ درصد افزایش دهد و این یعنی رونق کسب و کارهای فرودگاهی و ثروت آفرینی .
مدیرکل فرودگاههای استان گلستان یادآور شد: مدیران فرودگاهی باید از تمام توان خود در راستای جلب رضایت مشتریان فرودگاهی استفاده کنند .هدف نهایی دورههای آموزشی کارکنان باید جلب رضایت مشتری باشد .همچنین امکانات و خدمات در ترمینالها و اماکن فرودگاهی باید بر مبنای نیازهای مشتری ارائه شود و تجهیزات و دستگاههای عملیاتی فرودگاهها باید بر اساس نیازها و انتظارات مشتری باشد.
وی گفت: شناسایی نیازها و آگاهی از انتظارات مشتریان و گام برداشتن برای برآورده کردن نیاز و انتظارات آنها به بهترین نحو ممکن و ارزشآفرینی برای ذینفعان فرودگاهی، میتواند به عنوان مهمترین راه کسب درآمد پایدار و ثروتآفرینی در فرودگاهها مطرح شود .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.