| کد خبر: 131911 |

ضرورت آگاهی مدیران فرودگاهی از علم تجارت

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه رشت با اشاره به برنامه اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۹۶ مبتنی بر ثروت‌آفرینی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبری برای تولید اشتغال گفت: اعتقاد دارم مدیران فرودگاهی ابتدا باید علم تجارت و بازرگانی بدانند و سپس دوره‌های عملیاتی فروگاهی را بگذرانند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،‌ غلامرضا کریم‌آقایی عنوان کرد: فرودگاه‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی بسیار مهم هستند و در تولید و اشتغال نقش موثری دارند. بنابراین، برای اینکه فرودگاه‌ها از بحث هزینه‌ای به سمت تجاری‌سازی سوق داده شوند، باید تغییر عقیده و دیدگاه در میان مدیران فرودگاهی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: در تعریف قدیمی ایکائو فرودگاه محل نشست و برخاست هواپیماها بود اما در تعریف جدید آن، فرودگاه‌ها بازار اقتصادی‌اند که در آن هواپیماها نشست و برخاست دارند. فرودگاه‌ها باید از واحد و رویه‌ هزینه‌ای خارج شده و به عنوان بنگاه اقتصادی تعریف شوند.

 

مدیرکل فرودگاه رشت در پاسخ به این سوال که «فرودگاه رشت چطور می‌تواند در ثروت‌آفرینی نقش داشته باشد؟» گفت: با توجه به پتانسیلی که در فرودگاه رشت وجود دارد، پیشنهاد احداث مرکز خرید و اماکن اقامتی در سه هکتار از اراضی متعلق به این فرودگاه را به شرکت فرودگاه‌ها ارایه کردیم. فرودگاه رشت یا سرمایه‌گذاری دیگری می‌تواند این پروژه را احداث کند.

 

وی افزود: این پیشنهاد را در برنامه بودجه سال ۱۳۹۶ ارایه کردیم و با اعلام موافقت شرکت فرودگاه‌ها کارهای مقدماتی آن آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.