| کد خبر: 132711 |

دولت ریالی به شهرداری کمک نقدی نکرده است

وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت در سال ۹۵ مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به شهرداری تهران کمک کرده است.

تین نیوز
وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت در سال ۹۵ مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی به شهرداری تهران کمک کرده است.
 

به گزارش همشهری آنلاین، اما واقعیت آن است که مبلغ اشاره شده از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، نه در قالب کمک بلکه مطالبات قانونی شهرداری در حوزه مالیات بر ارزش افزوده بوده است. این نکته را معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز تأیید کرد و گفت:

 

«مبلغ4500میلیارد تومانی که از آن صحبت شده، از بخش مالیات بر ارزش افزوده بوده اما دولت همچنان در بخش حمل‌ونقل عمومی و جرایم راهنمایی و رانندگی بدهی‌های سنگینی به شهرداری تهران دارد.» اینطور که ناصر امانی در گفت‌وگو با همشهری عنوان کرد شهرداری تهران از بخش مالیات بر ارزش افزوده سهم 12درصدی دارد. وی با بیان اینکه شهرداری تهران طی سال‌های اخیر توسعه حمل‌ونقل عمومی را فقط با تکیه بر منابع خودش پیش برده است، افزود: «اگر دولت سهم خود را طبق قانون برای توسعه مترو پرداخت می‌کرد، تکمیل متروی تهران خیلی زودتر به پایان می‌رسید.»

 

گفتنی است دولت طبق قانون موظف است که در بخش ساخت و تجهیز مترو 50درصد هزینه‌ها را بپردازد اما از سال89 تاکنون هزینه‌های مربوطه از سوی دولت پیشین و فعلی به شهرداری تهران پرداخت نشده است. در بخش نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز دولت سهم 82.5درصدی دارد که کمک به این حوزه حمل‌ونقل عمومی نیز طی سال‌های اخیر به‌طور قطره‌چکانی بوده است.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.