| کد خبر: 132581 |

لرستان رتبه نخست کشور در مناسب سازی معابر را کسب کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با ارزیابی صورت گرفته لرستان در بحث مناسب سازی معابر در کشور موفق به کسب رتبه نخست در بین استانهای کشور شده است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با ارزیابی صورت گرفته لرستان در بحث مناسب سازی معابر در کشور موفق به کسب رتبه نخست در بین استانهای کشور شده است.

 

محمد اصلانی افزود: سال گذشته در شهرهای این استان 10 کیلومتر پیاده رو سازی صورت گرفته و در پارک‌ها نیز اقدامات مناسب سازی برای عبور معلولان انجام شده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: در بحث مناسب‌سازی شهرداری‌های بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر به خوبی عمل شده است و سایر شهرداری ها هم نسبت به این مهم اهتمام کافی داشته اند به طوری که بنا بر ارزیابی سالانه لرستان به عنوان منتخب با کسب 100 امتیاز معرفی و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لوح سپاس دریافت کرد.
اصلانی همچنین گفت: مجموعه اقداماتی در سطوح معابر، پیاده ‎‌روها‌ و مبلمان شهری باید به گونه‌ای اعمال شود که افراد کم توان یا ناتوان جسمی بدون مددخواهی از دیگران بتوانند به زندگی و فعالیت روزمره خود ادامه دهند.


وی اضافه کرد: برای کاهش وابستگی افراد معلول در فعالیت های روزمره آنها باید طول شبکه‌های معابر و شریان‌های ارتباطی هر شهر مشخص شود که این کار از یک و نیم سال پیش آغاز شده و در پیاده‌روهای شهرها نوار زرد رنگی تعبیه شده است تا روشندلان با عصا به راحتی بتوانند عبور کند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.