| کد خبر: 131017 |

با حضور خادمی انجام شد:

◄ افتتاح 53 کیلومتر پروژه راه‌سازی در کهکیلویه و بویراحمد

تین نیوز

امروز با حضور مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان کهکیلویه و بویر احمد 53 کیلومتر پروژه راه‌سازی به بهره‌برداری رسید. راه‌های این استان به عنوان حلقه ارتباطی مرکز و شمال کشور با بنادر استان‌های خوزستان و بوشهر از اهمیت زیادی برخورداراند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: قطعه دوم راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول 28 کیلومتر، بخشی از محور شهرضا- پاتاوه- دهدشت- بهبهان است که فاصله شمال و مرکز کشور را به بنادر استان خوزستان حدود 100 کیلومتر کوتاه می‌کند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: با تکمیل این محور بیش از 400 روستای محروم حدفاصل پاتاوه تا دهدشت از بن‌بست خارج می‌شوند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طول کل محور 370 کیلومتر است که تاکنون حدود 260 کیلومتر از آن افتتاح شده است.

 

خادمی کوهستانی بودن منطقه و عبور از رشته کوه‌های زاگرس را موجب پیچیده شدن عملیات اجرایی در این منطقه ذکر کرد و افزود:‌ در این 28 کیلومتر پنج دستگاه تونل به طول 2 هزار و 830 متر حفاری شده است.

 

وی بهره‌برداری از راه اصلی پاتاوه- دهدشت را موجب افزایش ظرفیت و عملکرد بنادر استان خوزستان برشمرد و گفت: رفع محرومیت مناطق مرکزی صعب‌العبور استان کهگیلویه و بویر احمد، توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرها و روستاهای واقع در مسیر از دیگر مزایای این طرح است.

 

خادمی در ادامه همچنین از بهره‌برداری 25 کیلومتر از بزرگراه بابامیدان- گچساران- بهبهان در این استان خبر داد و عنوان کرد:‌ این پروژه بخشی از بزرگراه سراسری شیراز- اهواز است که نواحی جنوب غربی کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران- بهبهان به طول 145 کیلومتر را در حمل و بار مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود: 30 کیلومتر از این محور در گذشته به بهره‌برداری رسیده و 25 کیلومتر دیگر آن به علاونه تبادل بزرگ باشت امروز به بهره‌برداری رسید.

 

خادمی بهره‌برداری از این محور را موجب کاهش زمان سفر به میزان 30 دقیقه، تسهیل تردد اهالی شهرستان باشت به سمت گچساران و بالعکس و به صفر رساندن تصادفات رخ به رخ دانست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه در دولت تدبیر و امید آغاز و در همین دوره نیز به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.