| کد خبر: 130511 |

منافع مدیریت آسمان ایرانشهر عاید همه شد

تین نیوز

طی روزهای گذشته بخش دوم از فاز نخست مدیریت آسمان ایرانشهر رسما افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید تا با تبدیل راه‌های شکسته هوایی به راه‌های مستقیم زمان سفر، میزان مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی کاهش یابد. در این راستا کاپیتان کاشف‌علیپور بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید را در کاهش استرس کارکنان مراقبت پرواز و خلبان‌ها بسیار موثر توصیف کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، عبدالرحیم کاشف‌علیپور تصریح کرد: در فاز نخست پروژه مدیریت ایران‌شهر، حدود ۱۳ هزار کیلومتر راه هوایی افتتاح شد. برخی از این راه‌ها بین‌المللی هستند و به پروازهای عبوری اختصاص دارند اما تعدادی دیگر از آن‌ها متعلق به پروازهای داخلی است.

 

وی ادامه داد: از یک سو؛ بهره‌برداری از راه‌های هوایی داخلی ضمن کاهش استرس خلبانان و کارکنان مراقبت پرواز، برای ایرلاین‌ها نیز سودآور بوده است. در واقع این مسیرها کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری هواپیماها و معطلی پروازها را برای شرکت‌ها هواپیمایی به ارمغان آورده است.

 

کاپیتان کاشف‌علیپور توضیح داد: از سوی دیگر در فرآیند افتتاح این راه‌های هوایی، تعدادی از راه‌های ورودی و خروجی برخی از فرودگاه‌های کشور کانالیزه شد تا ترافیک هوایی آسمان ایران روان شود که قطعا با روانسازی ترافیک هوایی معطلی مسافران و ایستایی پروازها کاهش می‌یابد. در حقیقت مزایای بهره‌برداری از این راه‌های جدید هوایی را هم مسافران به وضوح درک خواهند کرد.

 

به گفته وی، صنعت هوانوردی در دنیا همواره به دنبال افزایش ایمنی در پروازها و فرودگاه‌هاست. بنابراین، افزایش ایمنی پروازهای داخلی و عبوری در آسمان ایران را می‌توان به عنوان مزیتی دیگر از بهره‌برداری از راه‌های هوایی جدید در آسمان ایران برشمرد.

 

رییس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی با بیان اینکه طراحی و وارسی پروازی این راه‌های هوایی به دست متخصصان و کارشناسان ایرانی انجام شده است، یادآور شد: هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها که در پسابرجام وارد ایران شد اگر نبود حتما بهره‌برداری از این کریدورهای هوایی به طول می‌انجامید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.