| کد خبر: 34117 |

قدم اول برای اجرای فاز دوم فرودگاه امام(ره) را خودمان بر می‌داریم

تین نیوز |  در صورت گشایش در روابط‌ بین‌المللی کشور و رفع تحریم پیش‌بینی می‌شود جریان سرمایه‌های ایرانیان و خارجی به کشور تسهیل شود و از طرفی با استمرار رونق اقتصادی رغبت سرمایه‌گذاران نیز برای حضور در پروژه‌های زیرساختی نظیر فرودگاه امام‌خمینی(ره) ارتقا یابد.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ محمدعلی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در سلسله نشست‌های صنعت حمل‌ونقل هوایی که دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر میزبان آن بود، با اشاره به دو ماموریت اصلی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ایجاد، نگهداری و راهبری راه‌های هوایی یکی از این ماموریت‌های شرکت است؛ به طوری‌که در حال حاضر 103 راه هوایی در کشورمان وجود دارد که طول آن به 61 هزار و 671 کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد: تا چندی پیش ما در کشور 92 راه هوایی داشتیم اما توانستیم طی ماه‌های گذشته با توجه به مشکلاتی که در فضای کشور اوکراین و عراق پیش آمده بود، پروازهای عبوری از فضای کشورمان را افزایش داده و فضای امنی را برای پروازها ایجاد کنیم.
ایلخانی با اعلام اینکه در حال حاضر ما در مرکز کنترل فضای کشور 7 سکتور داریم، اظهار داشت: هم اکنون 10 رادار، فضای کشور را پوشش می‌دهند و سرویس‌های مختلف برای عبور پروازها و ایجاد ایمنی برای آنها ارائه می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر با تراکم زیاد هواپیماهای عبوری از فضای کشور مواجه هستیم که خوشبختانه متخصصان مجموعه کنترل فضای کشور با دقت و تخصص خود آنها را هدایت و راهبری می‌کنند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: طبق آخرین آمار از مرکز کنترل فضای کشور، طی 24 ساعت گذشته 1583 فروند هواپیما در فضای کشور از خدمات این شرکت بهره مند شده اند که 972 فروند آن مربوط به 70 کشور خارجی و پروازهای عبوری از فضای کشور بوده است.
 
وی به دومین ماموریت شرکت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اداره، تجهیز و نگهداری 54 فرودگاه کشور از دیگر ماموریت‌های شرکت است. هم اکنون 9 فرودگاه بین‌المللی، 25 فرودگاه مرز  هوایی(برخوردار از پروازهای منطقه‌یی)و  20 فرودگاه داخلی در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور است.
وی اضافه کرد: 9 فرودگاه متعلق به وزارت نفت، سه فرودگاه متعلق به مناطق آزاد تجاری(کیش و قشم و چابهار) است.

در ادامه این نشست ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به خاطر اراضی تحت تملک سومین فرودگاه بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود، گفت: حدود 14 هزار هکتار اراضی، تحت تملک این فرودگاه است. ترمینال این فرودگاه بالغ بر 86 هزار مترمربع است که برای جابجایی 6.5 میلیون مسافر پیش‌بینی شده بود با این حال پیش‌بینی می‌شود میزان جابجایی مسافر در پایان امسال به 7 میلیون مسافر برسد.
وی ادامه داد: برای پاسخگویی به این افزایش تقاضا در کوتاه‌مدت اقدامات نرم افزاری در فرآیند پذیرش و اعزام مسافر، بازنگری در توزیع و زمانبندی پروازها در طول شبانه‌روز و بازنگری در رویه‌های اجرایی حاکم بر ایستایی با تعامل تمامی نهادهای مستقر در فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

ایلخانی عنوان کرد: فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) برای جابجایی 20 میلیون مسافر طراحی شده است که نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون تامین آن از سوی دولت ممکن نبوده و مقرر است همزمان از منابع بخش غیردولتی و دولتی و به شیوه‌های مختلف مشارکت دولتی و خصوصی اقدامات جدیدی پی ریزی شود.

وی گفت: در صورت گشایش در روابط‌ بین‌المللی کشور و رفع تحریم پیش‌بینی می‌شود جریان سرمایه‌های ایرانیان و خارجی به کشور تسهیل شود و از طرفی با استمرار رونق اقتصادی رغبت سرمایه‌گذاران نیز برای حضور در پروژه‌های زیرساختی نظیر فرودگاه امام‌خمینی(ره) ارتقا یابد.

ایلخانی در پایان افزود: با این وجود شرکت فرودگاه‌های کشور به اندازه مقدورات خود نسبت به آغاز فعالیت‌های فاز دوم طرح توسعه فرودگاه امام‌خمینی(ره) اقدام می‌کند که به یقین این اتفاق موجب حضور سرمایه‌گذاران در این فرودگاه می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.