| کد خبر: 130204 |

مرکزیت انسان‌ها در طرح پرورش مدیران‌فرودگاهی بسیار مهم است

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به انسان به عنوان مرکز این طرح بسیار مهم است، گفت: باید تمام اقدامات شما در «طرح پرورش نسل آینده مدیران‌فرودگاهی» بر اساس استانداردهای بین‌المللی با «فارق» انجام شود، آن «فارق» تمدن ایرانشهری است و باید بدانید مدیرانی که تربیت می‌کنید چه حس فلسفی و تعلقی به این سرزمین دارند. رابطه تمدنی برای یارگیری مدیران بسیار مهم است زیرا حوزه حمل و نقل انسان‌ها را به هم می‌رساند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امروز(۱۹اردیبهشت‌ماه ۹۶) عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از نزدیک مرحله نهایی ارزیابی «طرح پرورش نسل آینده مدیران‌فرودگاهی» را مورد بازدید قرار داد.

 

آخوندی به همراه مه‌آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مراحل اجرا و ارزیابی این طرح شامل آزمون تحلیل رفتاری، روان‎شناختی و شخصیتی، ارائه شفاهی تمرین کارتابل و نوشتاری و آزمون زبان دیدن کرد و در پایان طی نشستی با حضور اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و مدیران‌کل سخنرانی کرد.

 

وزیر راه‌وشهرسازی طی سخنانی با گلایه از کالامحور و پروژه‌محور شدن و نادیده گرفتن ارزش انسان‌ها گفت: همان‌طور که در ارزیابی یک شرکت٬ انسان‌ها را ارزیابی نمی‌کنند و تعداد پروژه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند٬ در پروژه‌یی مثل مسکن که می‌بایست کیفیت زندگی انسان‌ها در نظر گرفته شود٬ به تعداد خانه‌ها اهمیت می‌دهند.

 

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: انسان‌ها در همه جا باید ارزش اصلی را داشته باشند، انسان‌محوری نباید در حد شعار باشد و این موضوع باید درون و بیرون سازمان‌ها نهادینه شود.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه شیک برای انسان‌هایی که به آن‌ها اهمیت داده می‌شود و تعلق خاطر دارند، ارزشمند است در حالی که ساخت فرودگاه شیک برای انسان‌هایی که به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود، ارزشمند نیست.

 

وی با بیان اینکه بحث توسعه از مقوله فیزیکی به انسانی همه جانبه است زیرا اصلی‌ترین مسئله آن راجع به آدم‌هاست، عنوان کرد: انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است که یک سابقه تاریخی و یک اکنون دارد. یک انسان ایرانی را نمی‌تواند بدون سابقه تاریخی آن دید و قطعا با انسان کره‌ای و چینی تفاوت دارد و گذشته تاریخی را نمی‌توان از مردم جدا کرد.

 

آخوندی بر توجه به موضوع فرهنگ از دو بعد فلسفه وجودی و ایدئولوژی زمان و مکان تاکید کرد و گفت: انسان‌ها هم زمان و هم مکان دارند که نمی‌توانیم آن‌ها را از انسان‌ها جدا کنیم. استعدادیابی در شرکت فرودگاه‌ها به معنای ایرانی‌هایی است که تاریخ دارند که این تاریخ ریشه در فرآیند رشد و نموشان دارد. بنابراین عنصر زمان و مکان در آدم‌ها مهم است.

 

وی با بیان اینکه حتی زمانی که انسان‌ها قدرت جهانی پیدا می‌کنند همچنان به زمان و مکان وابسته‌اند، یادآور شد: حوزه تمدن ایرانی روی کار شما موثر است و باید ارزیابی شود. انسان‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند به چه میزان در این زمینه آگاهی دارند و به چه میزان علاقه‌مندند. باید تمام اقدامات شما در «طرح پرورش نسل آینده مدیران‌فرودگاهی» براساس استانداردهای بین‌المللی با «فارق» انجام شود، آن «فارق» تمدن ایرانشهری است.

 

آخوندی افزود: باید بدانید مدیرانی که تربیت می‌کنید چه حس فلسفی و تعلقی به این سرزمین دارند. رابطه تمدنی برای یارگیری مدیران بسیار مهم است زیرا حوزه حمل و نقل انسان‌ها را به هم می‌رساند. توجه به کانون تعلقی در تربیت مدیران برای من بسیار مهم است. همچنین از اینکه انسان‌ها را در مرکز این طرح قرار دادید بسیار مهم است.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فضای سیاسی امروز، عده‌ای را شرق‌گرا و عده‌ای را غرب‌گرا می‌خوانند در حالی که تمدن ایرانشهری مغفول مانده و راجع به آدم ایرانی مسلمان کمتر فکر شده است. در تعریف شبکه فرودگاهی هم باید به پاکستان، افغانستان و قزاقستان که سرآمدان ما در آنجا هستند، توجه کرد.

 

وی یادآور شد: تلفیق حوزه تمدنی با حوزه انسانی پیچیده است اما تلفیق آن‌ها پایداری پیدا می‌کند. رقابت شما درون‌سازمانی و ارزشمند است که برون‌سازی آن مرحله‌ای دیگر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.