| کد خبر: 128921 |

◄ طراحی و وارسی پروازی UT430 به همت کارشناسان داخلی

تین نیوز

رییس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی گفت: متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسیر هوایی UT430 را طراحی کردند تا این مسیر یک طرفه شده و ترافیک پروازهای میان کشورهای امارات و ترکیه روان شود. بنابراین، وارسی پروازی این مسیر را نیز کارشناسان وارسی پروازی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی به انجام رساندند.

 

عبدالرحیم کاشف علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، درباره وارسی پروازی مسیر هوایی UT430 که روز گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد، عنوان کرد: این مسیر هوایی حدود ۷۰۰ مایل طول دارد که توسط متخصصان داخلی طراحی شده است و کارشناسان وارسی پروازی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی آن را وارسی کردند.

 

وی ادامه داد: وارسی پروازی مسیر هوایی جدید UT430 با هواپیمای فلایت‌چک در حدود ٣ ساعت در ارتفاع ٢٩ هزار پا با همکاری کارشناسانان مرکز کنترل فضای کشور به پایان رسید.

 

به گفته رییس مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی، مسیر هوایی جدید UT430 راه یک طرفه‌ای است که برای تبادل ترافیک پروازها بین کشورهای امارات و ترکیه در فضای ایران استفاده خواهد شد.

 

روز گذشته (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۹۶) عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی، اردشیر نوریان؛ نماینده مجلس، رحمت‌اله مه‌آبادی؛ مدیرعامل شرکت فروگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز کنترل فضای کشور حاضر شدند. در این مراسم مسیر هوایی UT430 به همراه سایر مسیرها مجموعا به طول ۵۲۰۰ کیلومتر به دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.