| کد خبر: 129763 |

دبیر کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل؛

◄ ترمیم روابط بین‌المللی مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم بود

تین نیوز

دبیر کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: بهبود روابط بین‌المللی کشور در 4 سال دولت آقای روحانی تاثیر گسترده‌ای بر اقتصاد و تجارت گذاشته است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمود رستم‌افشار در گفتگو با این شبکه خبری ضمن اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که برای این کشور مهم است روابط بین‌المللی است. دوره‌ای که کشورها دور خود دیوار بکشند گذشته است. ما باید بتوانیم روابط بین‌المللی گسترده داشته باشیم و آن را حفظ کنیم. اگر توانستیم این کار را بکنیم پیروز خواهیم بود و موفقیت خواهیم داشت.

 

او با اشاره به سابقه عضویت ایران در ICC گفت: ایران از سال 1347 عضو ICC شد و در اوایل انقلاب این ارتباط قطع شد. از سال‌های 61، 62 تلاش‌هایی برای این عضویت آغاز شد و سرانجام در سال 1364 به این نتیجه رسیدیم که در شرایطی که بسیاری از کشورها ارتباط‌شان را با ما قطع کرده‌اند، ما از طریق ICC صدای‌مان را به گوش همه برسانیم. ICC  یک محفل بین‌المللی است و ما این عضویت را داشتیم و حالاهم می‌توانیم آن را احیا کنیم.  با چنین تفکری ما دوباره از سال 64 عضور ICC شدیم و نتایج خوب آن راهم دیدیم.

 

دبیر کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با بیان اینکه ترمیم روابط بین‌المللی مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم بوده است تصریح کرد: با مذاکراتی که با قدرت‌های بزرگ جهانی انجام دادیم توانستیم با حفظ شان کشور و قدرت دیپلماتیک به توافقاتی برسیم که برجام تبلور آن بود. این بزرگ‌ترین موفقیتی است که می‌توان برای این دولت در نظر گرفت.

 

او افزود: به نظرم در چهار سال گذشته و پس از برجام خودتحریمی‌ها بیش از تحریم‌های خارجی به کشور فشار وارد کرد.

 

رستم‌افشار با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی کشور اظهار داشت: همین قرارداد هواپیماهایی که بسته شده، قرارداد خرید کشتی که منعقد شد و بقیه کارها نتیجه روابط بین‌الملل است. ما توانسته‌ایم روابط‌مان را به وضعیت سابق برگردانیم. در دولت آقای خاتمی این روابط بسیار خوب بود و در 8 سال آقای احمدی‌نژاد تقریبا به طور کامل از بین رفت و در این دولت دوباره تا حد بسیار زیادی احیا شده است.

 

دبیر ICC کاهش تورم را نیز یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: بحث بعدی اقتصادی است. واقعیت این است که تورم از 40 درصد تک رقمی شده است. ممکن است از نظر عامه این موضوع چندان ملموس نباشد اما واقعیت اقتصاد کلان کشور کاهش تورم را کاملا نشان می‌ددهد. فروش نفت ما افزایش پیدا کرده و قیمت‌ها تقریبا ثبات قابل قبولی دارند و اینها نتیجه عملکرد این دولت است.

 

او ادامه داد: قطعا کاستی‌هایی هم هست اما باید بپذیریم که این دولت کشور را در شریط بسیار بدی تحویل گرفت.

 

رستم‌افشار درباره فعالیت‌های ICC در این دوره چهار ساله نیز گفت: تلاش ما در ICC این بود که بتوانیم مسائل‌مان را بین‌المللی کنیم و خیلی خوب هم پیش رفتیم. ما در حال حاضر نظرات موثری در ICC پاریس ارائه می‌دهیم و ICC ایران یکی از فعال‌ترین کمیته‌های ملی در ICC پاریس به شمار می‌رود.

 

او تاکید کرد: فعالیت ما در این چهار سال بیشتر شده و واقعیت این است که ما را بیش از گذشته قبول دارند. تلاش ما این بوده که به عنوان یک بخش بازرگانی از سیاست دور باشیم اما در همین بخش بازرگانی هم شرایط خیلی فرق کرده است.

 

دبیر کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: البته ما همیشه روابط خودمان را داشته‌ایم اما در این دوره 4 ساله و با بهبود روابط بین‌المللی کشور شرایط برای ما هم بسیار بهبود پیدا کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.