| کد خبر: 129680 |

◄ احداث خط جدید اتوبوس تندرو در شرایط انتخاباتی شهر / کمبودی که جبران نشده، خط جدیدی که احداث می‌شود

تین نیوز

در حالی شهردار منطقه 21 از ادامه مسیر خطوط‌ B.R.T شهر تهران به این منطقه سخن به میان می‌آورد که انتخابات پیش‌رو مانع از تصویر روشنی از پروژه به دست می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جمال بافرانی از احداث خط اتوبوسB.R.T از میدان آزادی تا وردآورد به طول 20 کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: احداث خط اتوبوس‌های تندرو یکی از بزرگترین تقاضاهای شهروندان منطقه بوده است، خط اتوبوس‌های تندرو به طول 20 کیلومتر از میدان آزادی تا وردآورد ظرف سه ماه آینده احداث خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: متاسفانه منطقه 21 حدود 720 هزار مترمربع معبر خاکی دارد، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در سال آینده حذف تمامی معابر خاکی سطح منطقه خواهد بود، این اقدام پیش از شروع سال جدید آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پیش از پایان سال 1396 به اتمام برسد.

به گزارش تین‌نیوز، خبر راه‌اندازی این پروژه ماه‌ها پیش در خبرها منتشر شد اما، همگان بر این مهم اشراف دارند که ادامه خطوط B.R.T تا شهرک وردآورد نیازمند هزینه گزافی است که باید از سوی شهرداری به آن اختصاص پیدا کند، با تصویب بودجه شهرداری در سال 96 اما، دیده می‌شود حتی در خبرها هم اثری از تخصیص به چشم نمی‌خورد.

این‌که چنین اتفاق خوبی در غرب تهران رقم بخورد کاری بسیار پسندیده و میمونی است اما، بهتر نیست پیش از مهیا شدن اسباب ادامه مسیر اقدام به انتشار اخبار نشده و مردم را بی‌دلیل امیدوار نساخت؟

صرف‌نظر از این‌که خطوط اتوبوس تندرو تهران خود نیز از کمبود خودرو در  رنج است،  به نظر می‌رسد استارت زدن پروژه جدید نه تنها زمان‌بر بلکه تحمیل هزینه به شهرداری است آن‌هم در شرایطی که کشور و شهر در وضعیت انتخاباتی قرار گرفته‌اند.

منطقه 21 برخلاف بافت مرکزی شهر تهران دارای زمین خالی زیادی است و مراکز صنعتی نیز در آن به وفور یافت می‌شود، صد البته که راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو باعث راحتی و سهولت در آمد و شد کارکنان این مراکز خواهد بود ولی، باید دید شرایط حاکم بر شهرداری بودجه‌ای را به این بخش اختصاص خواهد داد و یا این طرح هم باید یکی دو سالی در انتظار دریافت منابع مالی بماند؟

این گزارش حاکی از آن است‌که، با شکل گرفتن زندگی در تهران قدیم صنایع در اندازه‌ها و فرم‌های قدیم و جدید در آن شکل گرفت، برخی صنایع قدیم در محورهای بازار به صورت سنتی شکل گرفتند و بعضی کارخانه‌ها در داخل و به‌خصوص اطراف شهرها مستقر شدند، سابقه گسترش بافت‌های صنعتی – کارگاهی – انبارداری بیشتر از بافت‌های مسکونی منطقه بوده است و بیشتر به سال‌های دهه 1340 و 1350 باز می‌گردد که به شکلی محدودتر در دهه‌های اخیر نیز ادامه یافته است، منطقه 21 در اولین طرح جامع شهر تهران به‌عنوان پهنه اصلی استقرار کارخانجات صنعتی و فعالیت‌های وابسته به آن در نظر گرفته شده و دلیل تجمع مراکز صنعتی در آن نیز به همین دلیل است.

به گزارش تین‌نیوز، به استثنای وردآورد و بخشی از چیتگر که از گذشته به ترتیب به صورت روستا و حاشیه نشین و دارای جمعیت بوده و نیز بخش محدودی از شمال تهرانسر که بافت آن مربوط به دهه 1350 است، بخش عمده بافت مسکونی منطقه شامل شهرک‌های فرهنگیان، آزادی، استقلال، آسمان، شهرداری، دژبان، دریا، ثامن، هواپیمائی کشوری، چیتگر، 22 بهمن و تهرانسر  در سال‌های دهه 1360 و پس از آن گسترش یافته است که ورود سامانه تندرو اتوبوس موهبتی است که به ساکنان این مناطق هدیه می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.