| کد خبر: 129591 |

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌المل:

◄ تفاهم‌نامه ساخت «ترمینال ایرانشهر» با شرکت فرانسوی از سوی ایران منتفی شد

تین نیوز

تین‌نیوز| قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در خصوص لغو قرارداد سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در ترمینال ایرانشهر گفت: این موضوع تنها در حد یک تفاهم‌نامه بود که از سوی ایران منتفی شد.

 

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص لغو قرارداد سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها در ترمینال ایرانشهر توضیح داد: این قرارداد ماه‌هاست که از سوی ایران منتفی شده است.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: خبر لغو قرارداد با این شرکت فرانسوی درست نیست چرا که ما با این شرکت قراردادی امضاء نکرده بودیم و تنها در حد تفاهم‌نامه بود.

 

فخریه کاشان با اظهار به اینکه در این تفاهم‌نامه مقرر شده بود که این شرکت فرانسوی با مطالعه و محاسبات پیشنهادی را برای ساخت ترمینال ایرانشهر به ما ارائه بدهد که در صورت پذیرفته شدن ،منتج به قرارداد شود، بیان کرد: این شرکت در مدت مقرر نتوانست پیشنهاد مناسبی را ارائه بدهد در همین راستا ما به این شرکت اعلام کردیم که این تفاهم‌نامه منتفی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:پس از منتفی شدن این تفاهم‌نامه با این شرکت فرانسوی، فراخوان مناقصه برگزار شد، وبا توجه به اینکه شرایط کشور پس از برجام مثبت‌تر شده است ما تصمیم گرفتیم برای ساخت این ترمینال مناقصه‌ای برگزار کنیم تا  متقاضیان بیشتر و با شرایط بهتری  برای ساخت این ترمینال اظهار آمادگی کنند.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل ، افزود: تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی در فراخوان مناقصه برای ساخت ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) شرکت کرده‌اند که شرایط آنها توسط مشاور هلندی (ناکو) بررسی خواهد شد و در نهایت با یکی از شرکت‌های واجد شرایط برای ساخت ترمینال ایرانشهر مذاکره صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.