| کد خبر: 127931 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به تین‌نیوز خبر داد؛

◄ بهره‌برداری از پروژه ترمینال خارجی فرودگاه شیراز در نیمه دوم سال97

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از بهره‌برداری پروژه ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز در نیمه اول سال 97 خبرداد و گفت: این پروژه قرار است به صورت BLT  به بخش خصوصی واگذار شود.

 

رضا بدیعی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت ترمینال خارجی  فرودگاه شیراز عنوان کرد: ساخت این ترمینال از 15 ماه گذشته آغاز شد و تاکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: فضای ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز حدود 21 هزار متر است و ظرفیت 2 میلیون مسافر را در سال دارد.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه تاکنون حدود 30 میلیارد برای ترمینال خارجی فرودگاه شیراز هزینه‌ شده است، افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های ملی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است که خوشبختانه تاکنون روند خوبی را طی کرده است.

 

بدیعی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعزام و پذیرش مسافر و حجم پروازهای فرودگاه شیراز به ویژه پروازهای خارجی و شرایط بوجود آمده پس از برجام نیاز است هر چه سریع‌تر این پروژه به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه جمعه گذشته وزیر راه وشهرسازی طی بازدیدی که از این پروژه داشتند ابراز رضایت کردند و خواستار بهره‌برداری هر چه سریع‌تر آن شدند، بیان کرد: تاکنون هزینه ساخت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز از محل درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است اما برای تسریع در ساخت آن قرار است این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود.

 

بدیعی‌فرد یادآور شد: قرار است این پروژه به صورت BLT به بخش خصوصی واگذار شود و در حال طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و هیات دولت هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.