| کد خبر: 114818 |

امضای قراردادهای جدید فروش نفت ایران به انگلیس

تین‌نیوز| مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت از امضای قراردادهای جدید فروش تک محموله نفت خام و میعانات گازی ایران با دو شرکت بزرگ نفتی انگلیسی خبر داد.

سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت فروش نفت خام ایران به شرکت‌های انگلیسی، گفت: پس از فروش اولین تک محموله نفت خام و میعانات گازی ایران با دو شرکت شل و برتیش پترولیوم، فروش نفت به این دو شرکت انگلیسی افزایش یافته است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه تاکنون دو تا سه تک محموله نفت خام به این دو شرکت انگلیسی فروخته شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود فروش تک محموله نفت خام و یا میعانات گازی به شرکت‌های برتیش پترولیوم و شل افزایش یابد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه هر یک از محموله‌های فروخته شده نفتی به این دو شرکت انگلیسی حدود یک میلیون بشکه بوده است، اظهار داشت: علاوه بر این گفتگوهایی برای امضای قراردادهای بلندمدت و یکساله برای فروش نفت با این شرکت‌ها انجام شده است.

قمصری با تاکید بر اینکه متوسط صادرات روزانه نفت خام ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود دو میلیون بشکه در روز بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیتی برای افزایش صادرات نفت ایران وجود ندارد.

به گزارش مهر، شرکت شل خرداد ماه امسال اولین محموله نفت خام ایران را پس از بارگیری در پایانه خارگ در خلیج فارس به پایانه نفتی روتردام هلند منتقل و تخلیه کرده است.

از سوی دیگر فروردین ماه امسال و همزمان با پرداخت بدهی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شده بود.

قمصری خرداد امسال با بیان اینکه شل در کشورهای مختلف جهان دارای پالایشگاه و یا سهام پالایشگاهی بوده و نفت ایران در این پالایشگاه ها مصرف خواهند شد، گفته بود: این احتمال وجود دارد که شرکت شل بخشی از نفت خام خریداری شده ایران را به آلمان منتقل کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.