نظرها و خبرها◄ اهمیت ایجاد نهاد رگولاتوری در بخش ریلی / بارهای قابل جابجایی با ریل در بازار کنونی کدامند؟
تین نیوز | مدیر عامل راه آهن معتقد است بر اساس آسیبشناسی انجام شده در بخش صنعت ریلی، بخش خصوصی واقعی توانمندی در این صنعت فعال نیست؛ چراکه حضور در این صنعت نیاز به سرمایهگذاری زیادی دارد که متاسفانه بخشهای خصوصی فعال در این صنعت این سرمایهگذاری را انجام نداده و با آورده کمی در این صنعت فعال شدهاند و حال با مشکلات زیادی همچون پرداخت اقساط و مسائل مالی بغرنج مواجهند و این موجب ضعف بخش خصوصی شده است.
1- شروط راهآهن برای ورود خصوصیها
تین نیوز | شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل راهآهن با تاکید بر توانمند نبودن بخش خصوصی فعال در صنعت ریلی در کشور، میگوید: راهآهن راهکارها و شروط جدیدی را برای ورود خصوصیها به این عرصه تعریف کرده است. محسن پورسیدآقایی تاکید می کند: بخشهای خصوصی که از گذشته در این حوزه فعال بودهاند نیز باید بر اساس این «حدود» جدیدی که از سوی راهآهن تعریف شده است مجموعه خود را به روز رسانی کنند. او معتقد است: این راهکار راهآهن منجر به تقویت بخش خصوصی واقعی و ادغام شدن شرکتهای کوچک و متعاقبا تشکیل بنگاههای بزرگ و توانمند در صنعت ریلی میشود...
مطلب کامل
نظر | اهمیت ایجاد نهاد رگولاتوری در بخش ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۳۰در مورد این مطلب:
بحث ارایه شده درباره شرکت های خارجی صحیح نیست. ضمن اینکه در بخش داخلی نیز مشکل شرکت های داخلی را درست است ولی نیمی از مشکل را که به خود شرکت راه آهن بر می گردد.
شرکت راه آهن هنگام تشکیل شرکت های کوچک، مانع تشکیل آنها نشد و نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه حتی آیین نامه های لازم را نیز تهیه نکرد و در رسیدگی به موارد اختلافی یکطرفه عمل کرد در نتیجه شرکت ها به گردش مالی موردنظر نرسیدند. در واقع ایجاد نهاد رگولاتوری بسیار اهمیت دارد تا شرکت های خصوصی مواجه با قضاوتها و عملکرد انحصاری و یک طرفه راه آهن نباشند.
درخصوص شرکت های خارجی روش هایی برای ایجاد بسترسرمایه گذاری خارجی وجود دارد و حتی مشکل تبدیل درآمد ریالی را هم می توان از طریق موسسات مالی پوشش داد و با هج کردن موضوع حل می شود. البته درک و همراهی شرکت راه آهن هم لازم است.
2- میزان باری که می توان از طریق حمل و نقل ریلی جابجا کرد چقدر است؟
خلاصه مطلب: ... چندی پیش یک کارشناس حملونقل با بیان اینکه سرفصلهای موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام و ایشان به 24 مورد در این رابطه اشاره داشتهاند، گفت: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب بهصورت مکرر به آن تاکید داشتند و در همین مباحث هم سه بار بر آن تاکید شده موضوع بهرهوری است.
عباس قربانعلیبیک تصریح کرد: فکر میکنم یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی حداقل در حوزه فنی و اقتصادی بحث بهرهوری در مصرف انرژی و مواد است که در این بخش چیزی حدود 9 برابر آمریکا، 5 برابر ترکیه و 3 برابر متوسط جهانی شدت مصرف جهانی داریم.
وی با بیان اینکه این موضوع اصلا شایسته ایران نیست، اظهار کرد: به ویژه اینکه درآمد اصلی کشور از صادرات نفت است. اوپک برای اعضای خود سقف تولید را تعیین کرده نه سقف صادرات، از این رو هر چه در مسئله انرژی بیشتر صرفهجویی کنیم به این معناست که نفت بیشتری را میتوانیم صادر کرده و درآمد بیشتری نصیب اقتصاد کشور میشود...
نظر | بارهای قابل جابجايی با ريل در بازار كنونی كدامند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۲۵در مورد این مطلب:
به راستی در بازار حمل و نقل كشور حداكثر سهم ريلی چقدر می تواند باشد؟ بارهای قابل جابجايی با ريل ( در بازار كنونی) كدامند؟ چه ميزان از اين بارها در حال حاضر با جاده حمل می شود؟ چه ميزان از اين بارها مبدا و مقصدي دارند كه اتصال ريلی داشته باشد؟ و با جمع شدن همه اين شرايط چرا شاهد هستيم كه باز بخشی از اين بارها، بين همان مبادی و مقاصد از جاده حمل می شود؟
كل اين بحث، تحليل تقاضا است كه اميدواريم زمانی متقاضی جدی پيدا كند و واقعا برای مديران خصوصی و دولتی سوال بشود.
نظر |رسيدن به سهم 30 درصد بار ريلی محال نيست
نظر منتشر شده در ترایخ در مورد این مطلب:
رسيدن به سهم 30 درصد بار ريلی محال نيست بلكه در سال های قبل اتفاق افتاده است و متاسفانه سياست های نادرست باعث از دست رفتن سهم راه آهن شده است.
اگر طرح جامع حمل و نقل مدفون نمی شد و گزارشات آن در معرض استفاده قرار می گرفت اهميت و روش های رونق راه آهن بهتر درك می شد.
3- هزینه احداث یک کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰برابر برخی استانهای کشور
تین نیوز | پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه احداث یک کیلومتر راه در این استان ۱۰برابر برخی استانهای کشور است.
حسین فدایی افزود: به دلیل شرایط توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن این استان هزینه راهسازی در آن بسیار بالاست. وی اظهارکرد: هزینه احداث یک کیلومتر راه در این استان ۱۰برابر برخی استانهای کشور است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۴ پروژه راهسازی طی هفته در این استان افتتاح میشوند که این پروژهها به طول ۱۸۱ کیلومتر با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان به بهره برداری میرسند. فدایی تصریح کرد: با افتتاح این تعداد پروژه حدود ۱۸۲کیلومتر به میزان راههای آسفالته در استان اضافه خواهد شد...
مطلب کامل
نظر | تقاضای حمل در مسيرهای کهگیلویه و بویراحمد 10 برابر كمتر از مسيرهای ديگر استانها
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۳۱در مورد این مطلب:
هزينه ساخت راه آهن در مسيرهای كوهستانی کهگیلویه و بویراحمد ده برابر مسيرهای در دشت است همچنین بايد اضافه شود كه تقاضای حمل در مسيرهای اين استان هم ده برابر كمتر از مسيرهای ديگر استانهاست. در نتيجه در اين استان نبايد به دنبال راه آهن بود بلکه رونق استان باید به روش های معقول دیگر باید صورت گیرد.
4- تقدیر از پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومهای
تین نیوز | سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قطار حومهای قزوین به استانهای همجوار نیز خدماترسانی میکند گفت: قطعا آثار مثبت توسعه قطار حومهای در کاهش هزینه حملونقلی خانوارها٬ آلودگی هوا٬ مصرف سوخت و ترافیک جادهای خود را نشان میدهد.
رجب رحمانی با اشاره به فواید و آثار مثبت راهاندازی قطار حومهای تهران-قزوین گفت: خدماتدهی ناوگان ریلی حومهای تأثیر مستقیمی بر کاهش بار ترافیک جادهای و روانسازی تردد خودروها در محور قزوین-کرج و کرج-تهران در صبحها و محور تهران-کرج و کرج-قزوین در بعدازظهرها دارد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: قطار حومهای قزوین به استانهای همجوار نیز خدماترسانی میکند بر همین اساس میتوان این پروژه را ملی دانست و از تلاشها و اقدامات بسیار مفید وزارت راهوشهرسازی و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر و قدردانی کرد...
مطلب کامل
نظر | لزوم سازماندهی خاص برای قطارهای محلی و خطوط حومه
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۵-۳۱در مورد این مطلب:
اين مسير نياز به حركت ده ها قطار محلی در روز دارد راه آهن ايران هم قادر به ارایه اين گونه سرويس ها نيست. سازماندهی خاص براي قطارهای محلی و خطوط حومه لازم است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.