◄ میزان باری که می توان از طریق حمل و نقل ریلی جابجا کرد چقدر است؟
تین نیوز | چندی پیش یک کارشناس حملونقل با بیان اینکه سرفصلهای موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام و ایشان به 24 مورد در این رابطه اشاره داشتهاند، گفت: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب بهصورت مکرر به آن تاکید داشتند و در همین مباحث هم سه بار بر آن تاکید شده موضوع بهرهوری است.
عباس قربانعلیبیک تصریح کرد: فکر میکنم یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی حداقل در حوزه فنی و اقتصادی بحث بهرهوری در مصرف انرژی و مواد است که در این بخش چیزی حدود 9 برابر آمریکا، 5 برابر ترکیه و 3 برابر متوسط جهانی شدت مصرف جهانی داریم.
وی با بیان اینکه این موضوع اصلا شایسته ایران نیست، اظهار کرد: به ویژه اینکه درآمد اصلی کشور از صادرات نفت است. اوپک برای اعضای خود سقف تولید را تعیین کرده نه سقف صادرات، از این رو هر چه در مسئله انرژی بیشتر صرفهجویی کنیم به این معناست که نفت بیشتری را میتوانیم صادر کرده و درآمد بیشتری نصیب اقتصاد کشور میشود.
وی با اشاره به اینکه با بهرهوری صدمه پذیری در شرایط بحران و مشکلاتی که به وجود میآید، کمتر میشود، خاطرنشان کرد: «رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطرسال 86 به این مسئله اشاره کردند و ایراد گرفتند چگونه ما که تولیدکننده و صادرکننده نفت هستیم اما ما را تهدید میکنند به اینکه نمیگذاریم گازوئیل وارد ایران شود.»
رئیس اسبق کارگروه تخصصی صنایع ریلی ایدرو با یادآوری اینکه فرمایشات رهبری مقدمهای برای بحث قانون مدیریت سوخت شد، گفت: در هر صورت با توجه به صرفهجویی شدیدی که حملونقل ریلی در بخش بار و مسافر ایجاد میکند، این موضوع یکی از محورهای اساسی است که باید برای تحقق نظرات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی به آن توجه کنیم...
پس از انتشار این اظهارات عباس قربانعلی بیک رئیس اسبق کارگروه تخصصی صنایع ریلی ایدرو، چند کاربر تین نیوز به ارایه نظر در مورد دیدگاه وی پرداختند که این نظرات در ادامه آمده است:
1- سهم ریل برحسب تن کیلومتر 11 درصد است. رسیدن به عدد 30 درصد سهم بار ریلی محال است چون اصلا این قدر بار ریل پسند در کشور وجود ندارد.
2- توجه شما رابه موارد ذیل جلب می کنم:
1- اگر حرف مستند و منطقی دارید بزنید و نیازی نیست از مقام معظم رهبری مایه بگذارید.
2- شما به شدت از افزایش بار قابل حمل لکوموتیوها حمایت می کنید درحالی که این کار نتیجه عملی اش فاجعه بوده است. الان محور سرخس هر روز از ساعت 7 صبح الی 12 ظهر محور مسدود است و قطارها با بارشان متوقف می شوند که خسارات وارده به خطوط از قبل این طرح ها را برطرف کنند.
3- مستند کیلومترهای 993 تا 995 ،1005 و 957و 964 تا 969 و944 تا 945 هم هست فعلا اینها کافی است
لطف کنید با یک پرواز تشریف بیارید مشهد و با قطار محلی سرخس که دولت قبل تبدیل به ریل باسش کرد، بازدید کنید.
4- مسئول خوب مسئولی است کمت حرف بزند و بیشتر تلاش کند.
5-بهره وری نتیجه اصلاح کارهای غلط یا ادامه ندادن کارهای غلط است.
3- خیلی ها برای خصوصی سازی قصه ها گفتند و داستانها نوشتند. اما برخی که سر از موضوعات پشت پرده درآورده بودن سرشان زیرآب رفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.