|
کد خبر:
99722
|
حرکت استرالیا به سمت شبکه ارتباطات V۲V
تیننیوز| برنامه ایجاد شبکه خودروهای مرتبط در سرتاسر استرالیا با اعلام دولت یک گام مهم به جلو بر میدارد و تا اوایل سال آینده پهنای باند لازم را برای این کار اختصاص خواهد داد.
مسئول رسانه و ارتباطات استرالیا (ACMA) میگوید که پهنای باند 5.9 GHz برای شبکه خودرویی (که سامانههای حمل و نقل هوشمند مشارکتی یا C-ITS نیز خوانده میشود) کنار گذاشته خواهد شد.
تونی وبر (Tony Weber) رئیس اجرایی اداره فدرال صنایع خودرویی (FCAI) بیان میکند که چارچوب قانونی ارائه شده توسط ACMA اولین گام اساسی در توسعه یک شبکه یکپارچه برای رانندگی خودکار و مرتبط میباشد.
این فناوری به خودروها اجازه میدهد تا به صورت دیجیتال با سایر خودروهای نزدیک خود تبادل اطلاعات داشته باشند و با شبکه جادهای و تجهیزات الکترونیکی زیرساخت اطراف، ارتباط برقرار کنند.
وبر در یک بیانیه میگوید: «برای به اجرا درآوردن C-ITS نیاز به راهکاری داریم که در آن تمام بازیگران بتوانند با زبان دیجیتال مشترکی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و فناوری مذکور این امکان را فراهم میکند.»
او میافزاید: «قوانین پیشنهاد شده توسط ACMA از تعریف C-ITS در باند 5.9GHz پشتیبانی میکند. این موضوع تأئید میکند که استانداردهای استرالیایی C-ITS مشابه همان استانداردهایی است که در اتحادیه اروپا استفاده میشوند.»
این قوانین مانعی برای واردات قانونی و غیر قانونی به بازار تجهیزات غیرمجاز فناوری ایجاد خواهد کرد.
وبر اضافه میکند هر خودرویی که در باند فرکانسی دیگر کار میکند، مانند آنهایی که خاص استفاده در بازار داخلی ژاپن ساخته میشوند، نمیتوانند با خودروهای استرالیایی ارتباط برقرار کنند.
او ادامه میدهد: «موضوع مهم دیگر این است که هر خودروی وارداتی که با استاندارهای متفاوت کار میکند، با یک دسته از خدمات اینجا مانند پرداخت عوارض جادهای و تلفنهای همراه تداخل غیرقانونی خواهد داشت.»
و در جایی از بیانیه میگوید: «این بیانیه مشورتی نشان میدهد که کدامیک از خدمات C-ITS ما مشابه موارد طرحریزی شده و پیادهسازی شده در اروپا هستند.»
FCAI در مشورت با ACMA و Austroad (اتحادیه نهادهای ترافیک و حمل و نقل جادهای استرالیا و نیوزلند) و سایر ذی نفعان اصلی، به دنبال توسعه چارچوب اجرای C-ITS در سطح ملی است.
وبر میگوید: «برای اطمینان از اینکه C-ITS، صرفنظر از مکان رانندگی شما در استرالیا، منافع بهینهای را به دست دهد، داشتن یک رویکرد ملی ضروری است.»
مسئول رسانه و ارتباطات استرالیا (ACMA) میگوید که پهنای باند 5.9 GHz برای شبکه خودرویی (که سامانههای حمل و نقل هوشمند مشارکتی یا C-ITS نیز خوانده میشود) کنار گذاشته خواهد شد.
تونی وبر (Tony Weber) رئیس اجرایی اداره فدرال صنایع خودرویی (FCAI) بیان میکند که چارچوب قانونی ارائه شده توسط ACMA اولین گام اساسی در توسعه یک شبکه یکپارچه برای رانندگی خودکار و مرتبط میباشد.
این فناوری به خودروها اجازه میدهد تا به صورت دیجیتال با سایر خودروهای نزدیک خود تبادل اطلاعات داشته باشند و با شبکه جادهای و تجهیزات الکترونیکی زیرساخت اطراف، ارتباط برقرار کنند.
وبر در یک بیانیه میگوید: «برای به اجرا درآوردن C-ITS نیاز به راهکاری داریم که در آن تمام بازیگران بتوانند با زبان دیجیتال مشترکی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و فناوری مذکور این امکان را فراهم میکند.»
او میافزاید: «قوانین پیشنهاد شده توسط ACMA از تعریف C-ITS در باند 5.9GHz پشتیبانی میکند. این موضوع تأئید میکند که استانداردهای استرالیایی C-ITS مشابه همان استانداردهایی است که در اتحادیه اروپا استفاده میشوند.»
این قوانین مانعی برای واردات قانونی و غیر قانونی به بازار تجهیزات غیرمجاز فناوری ایجاد خواهد کرد.
وبر اضافه میکند هر خودرویی که در باند فرکانسی دیگر کار میکند، مانند آنهایی که خاص استفاده در بازار داخلی ژاپن ساخته میشوند، نمیتوانند با خودروهای استرالیایی ارتباط برقرار کنند.
او ادامه میدهد: «موضوع مهم دیگر این است که هر خودروی وارداتی که با استاندارهای متفاوت کار میکند، با یک دسته از خدمات اینجا مانند پرداخت عوارض جادهای و تلفنهای همراه تداخل غیرقانونی خواهد داشت.»
و در جایی از بیانیه میگوید: «این بیانیه مشورتی نشان میدهد که کدامیک از خدمات C-ITS ما مشابه موارد طرحریزی شده و پیادهسازی شده در اروپا هستند.»
FCAI در مشورت با ACMA و Austroad (اتحادیه نهادهای ترافیک و حمل و نقل جادهای استرالیا و نیوزلند) و سایر ذی نفعان اصلی، به دنبال توسعه چارچوب اجرای C-ITS در سطح ملی است.
وبر میگوید: «برای اطمینان از اینکه C-ITS، صرفنظر از مکان رانندگی شما در استرالیا، منافع بهینهای را به دست دهد، داشتن یک رویکرد ملی ضروری است.»
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.