نورزاد اعلام کرد:
◄ الحاقیه تفاهمنامه احداثراهآهن ۵۴۰ کیلومتری اصفهان - اهواز امضا شد
تیننیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صبح امروز با حضور هیئتی از کشور کره الحاقیه تفاهمنامه ساخت راهآهن اصفهان - اهواز به طول 540 کیلومتر بهعنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.
به گزارش تیننیوز، صبح امروز در حاشیه مراسم امضا 13 تفاهم نامه اقتصادی با شرکتهای کره جنوبی، علی نورزاد با اشاره به الحاقیه تفاهمنامه ساخت راهآهن اصفهان - اهواز به طول 540 کیلومتر اظهار داشت: برآورد اولیه ساخت این خط آهن 4/5 میلیارد یورو است که در این الحاقیه مقرر شد طرف کرهای ظرف مدت 4 ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکانسنجی، پیشنهاد مدل تأمین مالی پروژه را ارائه کند.
وی افزود: در صورت تصویب مدل تأمین مالی ارائهشده، طرف کرهای موظف است تا ظرف مدت شش ماه طراحی پایه به کارفرما ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ادامه همکاری با هیئت کرهای را منوط به تصویب بسته تأمین منابع مالی طرح ظرف 4 مدت چهار ماه دانست و اظهار داشت: با تائید طراحی پایه، مشخصات اصلی طرح نهایی میشود و اسناد مناقصه در دو حوزه داخلی و بینالملل یعنی در بخشهای ساخت و تأمین کالای موردنیاز در پروژه بهمنظور برگزاری مناقصه آماده خواهد شد.
نورزاد زمان لازم برای طراحی این مراحل را تا نهایی شدن قیمت قرارداد از امروز، 10 ماه عنوان کرد و گفت: این مراحل از سوی دو طرف در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 450 کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان را از مزایای اصلی این پروژه اعلام کرد و گفت: افزایش قابلملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهرهوری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهارمحال و بختیاری (شهرستانهای شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حملونقل صنایع مادر بهویژه فولاد در استان خوزستان و صرفهجویی فراوان در مصرف سوخت ازجمله اهداف مطالعاتی احداث این محور
است.
نورزاد با اشاره به پیشینه مطالعاتی این طرح پیش از انقلاب عنوان کرد: در گذشته این طرح به دلیل حجم بالای ابنیه فنی اجرایی نشد، اما بر اساس مطالعات قبلی در قالب مطالعات مقدماتی رفع تنگناهای ظرفیتی محور جنوب مورد بررسی قرار گرفت و بهعنوان یک راهکار بلندمدت رفع تنگنای ظرفیتی جنوب دارای توجیه اقتصادی شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح بهصورت مشارکتی در قانون بودجه سال 1395 دارای ردیف اعتبار است و به علت شرایط توپوگرافی خاص منطقه، مشخصات فنی و ترافیک بالای آن با مشارکت سرمایهگذاران کرهای احداث میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.