|
کد خبر:
103735
|
تولید روزانه ۴۳۰۰ خودرو نشان از وضعیت مطلوب قطعهسازها دارد
تیننیوز| معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید روزانه ۲۳۰۰ دستگاه خودرو توسط ایرانخودرو و ۲ هزار دستگاه توسط سایپا نشان از وضعیت مطلوب قطعهسازها دارد.
محسن صالحنیا با اشاره به بدهی خودروسازها به قطعهسازها اظهار داشت: آنچه که مسلم است وضعیت مطلوب و عملکرد خوب قطعهسازها است و تولید روزانه 4300 دستگاه خودرو که همه قطعات مورد نیاز آنها توسط قطعهسازها تولید میشود بیانگر این موضوع بوده و نشان میدهد که قطعهسازها در این روند خوب عمل میکنند و وضعیت خوبی دارند و بیشتر بهدنبال توسعه تولید هستند.
وی افزود: بنابراین موضوع بدهی خودروسازها به قطعهسازها یک تهاتر 3 تا 4 ماهه است که همیشه مطرح بوده و بالا و پایین میشود و بیشتر این بدهی برمیگردد به دو شرکت بزرگ خودروساز چرا که بیشتر داخلیسازی کردند و مقداری وضعیتشان متفاوت است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته این موضوع طبیعی بوده و قطعهساز معمولا یک زمانی را برای دریافت طلبش از خودروساز اعلام میکند که این روند در سایر محصولات صنعتی وجود دارد و وقتی فردی محصولش را به یک بنکدار میفروشد بعد از مدتی پول آن را دریافت میکند.
صالحنیا بیان کرد: بنابراین این موضوع از این منظر غیرعادی نبوده و هیچ قطعهسازی به اجبار قطعه نمیفروشد و همواره یک تفاهمی در قراردادهای بین قطعهسازان و خودروسازان وجود دارد که این روند معمولی در مواقعی با مشکل مواجه میشود و زمان تعیین شده مقداری افزایش مییابد مانند سال گذشته که خودروسازان در مقاطعی نتوانستند محصولاتشان را به فروش برسانند و این مسئله به صورت یک معضل پدیدار شد.
وی ادامه داد: در مقاطعی مانند بحث تحریم و غیره در سال گذشته که قطعهسازها مجبور شدند برای خرید مواد اولیه خود ال سی باز کنند که اگر قبلا با 15 درصد این کار را میکردند در مقطع ذکر شده مجبور شدند 130 درصد بدهند و خرید نقد انجام دهند که این موارد مشکلاتی را ایجاد کرد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین در مواردی بعضی از قطعهسازها که تیراژ اقتصادی پایینی دارند با مشکلات بانکی روبهرو شده و خط تولید خودروسازی که باید همیشه فعال باشد به ناچار مجبور به تهیه قطعات مورد نیازش از جای دیگر میشود که این موضوع با بحرانهایی مانند تعطیلی و یا کاهش تولید و امثال آن همراه است.
وی افزود: بنابراین موضوع بدهی خودروسازها به قطعهسازها یک تهاتر 3 تا 4 ماهه است که همیشه مطرح بوده و بالا و پایین میشود و بیشتر این بدهی برمیگردد به دو شرکت بزرگ خودروساز چرا که بیشتر داخلیسازی کردند و مقداری وضعیتشان متفاوت است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته این موضوع طبیعی بوده و قطعهساز معمولا یک زمانی را برای دریافت طلبش از خودروساز اعلام میکند که این روند در سایر محصولات صنعتی وجود دارد و وقتی فردی محصولش را به یک بنکدار میفروشد بعد از مدتی پول آن را دریافت میکند.
صالحنیا بیان کرد: بنابراین این موضوع از این منظر غیرعادی نبوده و هیچ قطعهسازی به اجبار قطعه نمیفروشد و همواره یک تفاهمی در قراردادهای بین قطعهسازان و خودروسازان وجود دارد که این روند معمولی در مواقعی با مشکل مواجه میشود و زمان تعیین شده مقداری افزایش مییابد مانند سال گذشته که خودروسازان در مقاطعی نتوانستند محصولاتشان را به فروش برسانند و این مسئله به صورت یک معضل پدیدار شد.
وی ادامه داد: در مقاطعی مانند بحث تحریم و غیره در سال گذشته که قطعهسازها مجبور شدند برای خرید مواد اولیه خود ال سی باز کنند که اگر قبلا با 15 درصد این کار را میکردند در مقطع ذکر شده مجبور شدند 130 درصد بدهند و خرید نقد انجام دهند که این موارد مشکلاتی را ایجاد کرد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین در مواردی بعضی از قطعهسازها که تیراژ اقتصادی پایینی دارند با مشکلات بانکی روبهرو شده و خط تولید خودروسازی که باید همیشه فعال باشد به ناچار مجبور به تهیه قطعات مورد نیازش از جای دیگر میشود که این موضوع با بحرانهایی مانند تعطیلی و یا کاهش تولید و امثال آن همراه است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.