| کد خبر: 101301 |

در گفت‌وگوی نماینده شرکت هانجین در ایران با تین‌نیوز:

​◄ اعلام ورشکستگی هانجین تکذیب شد

تین‌نیوز| نماینده شرکت هانجین در ایران، اعلامِ ورشکستگی این شرکت را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اشار اقبال، نماینده عالی‌رتبه شرکت هانجین در ایران، در گفتگو با تین‌نیوز گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر اعلام رسمی ورشکستگی به ما نرسیده است. شرایط اصلا مناسب نیست و ما منتظر خبرهای احتمالی هستیم. اما تا این لحظه هیچ خبر رسمی مبنی بر  ورشکستگی اعلام نشده است.

این در حالی است که سایت خبری مانا صبح امروز خبر اول خود را به ورشکستگی شرکت هانجین و خرید این شرکت از سوی هیوندایی اختصاص داده است.

دیروز سه‌شنبه بانک‌های طلبکار از جمله بانک توسعه کره، اعلام کردند که از ۴ سپتامبر به حمایت‌های مالی خود از این شرکت پایان خواهند داد، وضعیت نامناسب شرکت کشتیرانی هانجین در صدر خبرهای اقتصادی و دریایی جهان قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز، رویترز دیروز نوشت؛ یکی از مسئولان بانک‌های حامی هانجین اعلام کرده است که بانک‌ها هیچ برنامه‌‌ای برای ادغام شرکت هانجین با شرکت هیوندایی ندارند. هفته گذشته‌ بانک‌ها اعلام کرده بودند که طرح سرمایه‌گذاری در نظرگرفته شده برای رفع پنج میلیارد دلار بدهی هانجین کفایت نمی‌کند و دیگر حاضر به حمایت از این کشتیرانی نیستند.

یکی از مقامات کشتیرانی هانجین نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که یکی از شناورهای ناوگانش موسوم به Hanjin Rome در بندر سنگاپور از سوی یکی از طلب‌کاران توقیف و شناور دیگری موسوم به Hanjin Sooho نیز در بندر شانگهای چین ضبط شده است.

این خبر باعث شده تا از دیروز ارزش سهام هانجین در بورس سئول ۲۴ درصد کاهش یابد. در پی اعلام رسمی بانک‌های طلبکار درباره توقف حمایت مالی خود، شرکت هانجنین نیز، در بیانیه‌ای جداگانه این تصمیم بانک‌ها را ناامید کننده دانست و تاکید کرد هر آنچه بتواند برای صنعت کشتیرانی هانجین انجام خواهد داد.



به گفته کارشناسان، کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش سطح ترافیک دریایی جهان، مانع سودآوری هانجین طی پنج سال گذشته شده است. شرکت هانجین که در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی با بدهی ۴.۵ میلیارد یورویی مواجه شده بود، در ماه آوریل از بانکهای طلبکار خود درخواست تجدید ساختار بدهی‌هایش را کرد.

ظاهرا کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی و رقیب کشتیرانی هانجین در نظر دارد، دارایی‌های سالم این کشتیرانی شامل شناورهای سود‌ده و پرسنل اصلی‌اش را از آن خود کند. به این منظور، کشتیرانی مرچنت هیوندایی در حال مذاکره با بانک توسعه کره، به عنوان طلبکار اصلی کشتیرانی هانجین است. شرکت هانجین در حالی ورشکستگی خود را به دلیل عدم حمایت بانک‌ها اعلام کرده است که پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر ادغام این شرکت با شرکت کشتیرانی هیوندایی مطرح شده بود.

با این‌حال برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد دریا معتقدند چنین اتفاقی می‌تواند یک سناریو برای نجات هانجین باشد. شبیه به همین روند پیش‌تر برای شرکت هیوندایی روی داد و سهام‌داران در پی اعلام احتمال ورشکستگی هیوندایی و کاهش قیمت سهام،  اقدام به خرید سهام و تزریق سرمایه کردند و هیوندایی توانست مجددا به شرایط بهتری از نظر اقتصادی دست یابد.

به هر حال این تنها یک گمانه‌زنی است و باید منتظر آینده بود تا روشن شود که وضعیت شرکت کشتیرانی هانجین به کجا خواهد انجامید. اما به هر حال تردیدی وجود ندارد که شرکت هانجین به دلیل حمایت همه‌جانبه دولت و بانک‌ها در سال‌های اخیر و در نتیجه پوشش مقطعی مشکلات خود، شرایط مناسبی ندارد.
 
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کیا 0 0

    این غول بین که روشنیِ آفتاب را از ما دلیل می‌طلبد. توفان خنده‌ها… خورشید را گذاشته، میخواهد با اتکا به ساعت شماطه دار خویش بیچاره خلق را متقاعد کند که شب از نیمه نیز بر نگذشته است توفانِ خنده‌ها…

  • کیا 0 0

    به چالش کشیدن خبری را که رویترز نقل کرده مصداق شعر شاملو است و نشاندهنده بی خبری نماینده: http: / / www. reuters. com / article / us - hanjin - shipping - debt - idUSKCN۱۱۶۰۳N