| کد خبر: 250059 |

تصاویر شهرهای شناور «نیلوفر آبی» با سیستم حمل و نقل کاملا خودران + فیلم

طراحی مجموعه ای از جزایر مصنوعی عظیم در جزیره پنانگ مالزی، بزرگترین پروژه در نوع خود خواهد بود که تاکنون ساخته شده است.

تین نیوز

طراحی مجموعه ای از جزایر مصنوعی عظیم در جزیره پنانگ مالزی، بزرگترین پروژه در نوع خود خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. طرح های بیودایورسیتی (BiodiverCity) برای اولین بار توسط شرکت معماری و طراحی دانمارکی BIG در سال ۲۰۲۰ با همکاری گروه مهندسی Ramboll، مستقر در دانمارک رامبول و معمار معروف مالایی Hijjas منتشر شد.

بیشتر بخوانید؛

سفری بی پایان به دور زمین با بزرگترین کشتی جهان

عجیب ترین شهر شناور تاریخ بشر در چین ساخته می‌ شود

Pangeos؛ بزرگترین شهر شناور جهان + فیلم

به گزارش تین نیوز ، این پروژه بزرگ، در صورت تکمیل، شامل سه جزیره شناور مصنوعی می شود که مساحتی بالغ بر ۱,۸۲۱ هکتار را پوشش می دهد که تقریباً به اندازه ۲,۵۵۰ زمین فوتبال است. هر جزیره به شکل یک به شکل یک برگ شناور نیلوفر آبی مدل سازی شده و شامل مناطق با کاربری مختلط با حداکثر ۵ کیلومتر سواحل عمومی، ۲۴۲ هکتار پارک و اسکله به طول ۲۵ کیلومتر است.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

هر کدام از این جزایر می توانند بین ۱۵,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ ساکن را پشتیبانی کنند و بیشتر ساختمان ها با ترکیبی از بامبو، چوب محلی و بتن سبز که از مواد بازیافتی استفاده می کند، ساخته شده اند.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی


آینده نگرتر از همه، همچنین اتصال مناطق مختلف جزایر توسط یک شبکه حمل و نقل خودران مستقر در زمین، آب و هلیکوپترهای بدون خلبان صورت خواهد گرفت تا بیودایورسیتی را به یک محیط عاری از ماشین تبدیل کند و دوچرخه سواران و عابران پیاده را در اولویت قرار دهد.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

هدف از ساخت این شهر ایجاد یک مقصد جهانی، برای جذب گردشگران و مشاغل به پنانگ، بدون آسیب رساندن به خط ساحلی منحصر به فرد جزیره و مناظر طبیعی آن است. بیودایورسیتی یک مقصد جهانی پایدار جدید خواهد بود که در آن رشد فرهنگی، اکولوژیکی و اقتصادی تضمین می شود و مردم و طبیعت در یکی از متنوع ترین مکان های زیستی روی کره زمین در ساحل جنوبی جزیره پنانگ همزیستی خواهند کرد.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

اولین جزیره در طرح جامع  کانال ها یا چَنِلز (Channels) نام دارد. این جزیره شامل منطقه منطقه ای برای دولت و موسسات تحقیقاتی و منطقه ساحلی فرهنگی است که شبیه به مرکز ایالت پنانگ یعنی شهر جورج خواهد بود. در قلب این جزیره یک پارک دیجیتالی به مساحت ۲۰۰ هکتار قرار دارد که به گفته دفتر معماری BIG، افراد محلی و مهمانان را به کشف دنیای تکنولوژی، رباتیک و واقعیت مجازی دعوت می کند.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

حرا یا مانگرُوز (Mangroves) دومین جزیره طرح جامع و جزیره مرکزی بیودایورسیتی می باشد که به مناطق با محوریت تجاری اختصاص خواهد یافت. در مرکز این جزیره منطقه Bamboo Beacon قرار دارد که امکاناتی برای برپایی کنفرانس ها و رویدادهای مهم فراهم می کند. در اینجا، مناطق مختلف در اطراف شبکه ای از تالاب های شهری و جنگل های حرا سازماندهی خواهند شد.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

آخرین جزیره، لاگونا نام دارد که دفتر معماری BIG از آن به عنوان مجمع الجزایر مینیاتوری یاد می کند. لاگونا از هشت جزیره کوچک تر تشکیل شده که در اطراف یک تفرجگاه ساحلی مرکزی برپا شده اند. این جزیره دارای خانه هایی شناور بر روی آب با پایه های چوبی و تراس دار برای ساکنان است و همچنین زمینه لازم برای تولید مثل آبزیان را فراهم خواهد کرد تا به گسترش زیستگاه های دریایی جدید کمک کند.

شهر شناور نیلوفر آبی مالزی

شرکت BIG در حال کار بر روی طرح های متعدد شهر آینده نگر و شناور در ژاپن و چین است که آینده ای پر از جاذبه های خارق العاده در شرق را رقم می زند.

حجم ویدیو: 13.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:15 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه اطلاع رسانی روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.