| کد خبر: 256130 |

تویوتا کرولا، تاکسی جدید طالبان است؛ دروغ یا واقعیت؟

برخی افراد ناآگاه در توییتر، تویوتا کرولا را به عنوان تاکسی جدید افغانستان در حکومت طالبان معرفی کرده اند؛ اما این داستان چقدر واقعیت دارد؟

تین نیوز
برخی افراد ناآگاه در توییتر، تویوتا کرولا را به عنوان تاکسی جدید افغانستان در حکومت طالبان معرفی کرده اند؛ اما این داستان چقدر واقعیت دارد؟

فیک نیوز، ویروس جدید در شبکه های اجتماعی است. اخبار زیبا و هیجان انگیزی که در نگاه اول، در مغز شما حک می شوند و شما را وادار می کنند تا آن ها را نشر دهید. درست مثل خبر ناوگان تاکسی تویوتا کرولا در حکومت طالبان!

طالبان رنگ تاکسی‌ های افغانستان را تغییر داد+عکس

ناوگان تاکسی تویوتا کرولا در افغانستان

تمام ماجرا از عکس بالا استارت خورد. تصویری که در ابتدا توسط یک اکانت معمولی در توییتر منتشر شد و سپس یک فرد (به اصطلاح کارآفرین) آن را در بوق و کرنا کرد و به زمین و زمان بد و بیراه گفت! اما واقعیت ماجرا چیست؟ کاملا واضح است که افغانستان در شرایط فعلی و با حضور طالبان، توانایی پیشرفت در ابعاد گسترده را ندارد. تفکری که نیمی از جمعیت خودش را از تحصیل منع کند، چگونه می تواند به فکر پیشرفت کردن باشد؟ چه برسد به تاکسی کردن تویوتا کرولا، آن هم در سطح گسترده.

تاکسی تویوتا افغانستان
تاکسی تویوتا کرولا مدل ۲۰۰۰ در شهر کابل

نیازی به توضیح نیست که حضور دو دستگاه تویوتا کرولا در ناوگان تاکسیرانی افغانستان، یک اقدام نمایشی بوده؛ وگرنه با کمی گشت و گذار در اینترنت متوجه می شوید که وضعیت تاکسی های معمولی در افغانستان، حتی از وضعیت تاکسی های ایران در دهه ۸۰ هم اسفناک تر است. متاسفانه افغانستان به دلایلی زیادی که عمده آن ها به جنگ داخلی مربوط می شود، هیچ وقت نتوانسته تا صنعت خودرو خود را بومی سازی کند و به همین خاطر، اکثر تاکسی هایی که در کابل تردد می کنند به تویوتا کرولاهای مدل ۲۰۰۰ مربوط می شوند؛ یعنی خودروهایی با عمر بیش از ۲۰ سال!

 تاکسی های تویوتا کرولا افغانستان، احتمالا مربوط به قطر هستند

تاکسی تویوتا قطر
ناوگان تاکسی کاروا قطر

اگر به کشور قطر سفر کرده باشید، احتمالا با سرویس تاکسی کاروا (Karwa Taxi) رو به رو شده اید. لیوری یا همان رنگ خودروها در تاکسی های کاروای قطر، رنگ آبی فیروزه ای است. در تصویر بالا می توانید تصویری از ناوگان بزرگ کاروا را تماشا کنید.

تاکسی کاروا با رنگ آبی فیروزه ای و تبلیغات محیطی

تاکسی کاروا قطر

با توجه به اینکه رنگ آبی فیروزه ای برای تاکسی های مسافربری، یک رنگ خاص به حساب می آید و هرکسی از آن استفاده نمی کند، احتمال می دهیم که تاکسی های تویوتا کرولا در افغانستان، از سرویس تاکسی کاروای قطر قرض گرفته شده باشند. همچنین اگر به تصویر اصلی مقاله دقت کنید، یک لکه سفید و یک پوشش سفید رنگ را روی کاپوت و درب های خودرو می بینید که به نظر می رسد برای مخفی کردن چیزی نصب شده باشند. با کمی تحقیق متوجه می شوید که این قسمت ها در تاکسی های کاروا، به محل تبلیغات مربوط می شوند؛ دیگر نیازی به توضیح بیشتر نیست!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گجت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 7 3

    ببخشید
    لطفا خودتون رو جر ندین.
    تویوتا کرولا یک خودروی اقتصادی و سطح پایین در تمام دنیاست و تاکسی شدن آن در افغانستان نه دور از ذهن است و نه لاکچری بازی بلکه یک سیاست ارزان قیمت و کم استهلاک البته عاقلانه است.
    حالا اگر در ایران بخاطر انحصاری کردن خودرو توسط مافیای محترم دولتی تویوتا کرولا آرزوی اقشار بالای متوسط بوده و لاکچری محسوب میشود دلیلی بر لاکچری بودن طالبان نیست.

    • ناشناس 4 0

      شما که این حرفا رو میزنی ببین خودت توی خیابون تاکسی چی سوار میشی آشغال ترین ماشین سایپا یعنی پراید

    • مریم 0 2

      اگر فقط یک بار سری به ویدیو های جدید از بازار خودرو افغانستان زده باشید ، متوجه میشدید که قیمت تویوتا کرولا حتی مدل ۲۰۲۱ ، چند ده هزار دلار شده بخاطر تورم در افغانستان و عدم واردات خودرو جدید به نقل فعالان واردات خودرو در افغانستان!... درست هست که تو ایران فعلی ، تویوتا کرولا که بماند! خودروهای بی کیفیت چینی با قیمت های مرسدس بنز های کشور های عرب حاشیه خلیج همیشه پارس فروخته میشه و عملاً بی کیفیت ترین و پیش پا افتاده ترین خودرو ها در ایران فعلی همه شدن میلیاردی! ولی لطفاً شما همه مسائل رو باهم خبط نکنید و نظرات شخصی صد من یک غاز با ادبیات کلامی سخیف نفرمایید!...

  • یوسفی 1 2

    قطر کشور قشنگی است با ملتی صاخاوتمند مهربان وبا فرهنگ از قسمت دریا همسایه هستیم در خلیج فارس شاید اگر خدا بخواهد یک روز به ان سفر بکنم تا از نزدیک هم قطر وهم مردم خوب را ببینم

  • تسو 5 2

    بفرض که چنین باشد یکی باید به شما نادان بگوید اگر تاکسهای تویوتا مدل ۲۰۰۰ هم باشد از تاکسی های پیکان با بیش از ۳۰ سال کار در شهرهای ما که بعلت دوگانه سوز شدن غیر استاندارد بیشتر یک بمب متحرک است وضع افغانها برتر است

  • فرهاد 0 0

    والا عجیبه اما منطقا این برای مثلا تاکسی فرودگاه و.. استفاده میشه کلا در حد تاکسی های لوکسشون
    رنگش آبیه که بنظرم نشان از مثلا لاکچری بودنشه

  • این 1 0

    نویسنده روخیلی سوخته آتش نشانی بیا

  • هوشنگ مرادی 1 0

    سلام
    چه بخواهیم و چه نخواهیم
    پیشرفت در استفاده از امکانات روز در افغانستان با توجه به طرز تفکر خاص حکومت طالبان در حال انجام است
    محدودیت هایی برای زنان و دیگر افراد جامعه قائل اند اما کشورشان در حال پیشرفت است
    ارزش پولشان گگویای همه چیز است
    حتی اگر بعضی ها بگویند نان شب ندارند بخورند ما باید بشنویم و باور نکنیم