| کد خبر: 248881 |

◄ هوش مصنوعی به کمک کارکنان فروشگاه والمارت می‌آید

شرکت فروشگاه های زنجیره ای "والمارت" به تازگی از کانسپت فروشگاهی خبر داد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به کارکنان خود کمک می کند قفسه های فروشگاه را پر کنند.

تین نیوز

شرکت فروشگاه های زنجیره ای "والمارت" به تازگی از کانسپت فروشگاهی خبر داد که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به کارکنان خود کمک می کند قفسه های فروشگاه را پر کنند.

ظاهراً شرکت "والمارت"( Walmart) قصد ندارد به شرکت " آمازون " اجازه دهد که فروشگاه مجهز به هوش مصنوعی این شرکت بی رقیب باقی بماند.

به گزارش تین نیوز، همانطور که می دانیم والمارت برای پر کردن قفسه های فروشگاه ها با بیش از ۱۰۰ هزار تأمین کننده طرف است، که نیاز است با تامین کننده های خود دائما برای تعیین قیمت و زمان پرداخت در حال مذاکره باشد و  هدف نهایی این مذاکرات در "خرید ارزانتر" و "پرداخت دیرتر"  می باشد. 

اما مذاکره با این تعداد تامین کننده، نیاز به پرسنل زیادی دارد تا توانایی مذاکره با آنها را داشته باشد. بنابراین والمارت برای رفع این مشکل از هوش مصنوعی استفاده کرده و از ربات های مذاکره کننده به جای پرسنل خود  استفاده کرده است. عملکرد این ربات ها به این صورت است که به جای پرسنل با تأمین کننده ها صحبت می کنند. در ابتدا به صورت آزمایشی مذاکره برای خرید و زمان پرداخت توسط ربات را روی چند کالا تست کردند. توقع این بود که ربات ها بتوانند معامله رو با ۲۰ درصد تأمین کننده ها به سرانجام برسانند. اما ربات ها موفق شدند با نزدیک به ۷۰ درصد تامین کننده ها به توافق برسند! که در نهایت باعث کاش  ۳ درصدی در هزینه ها میشود و دوره پرداخت را به ۳۵ روز میرساند. 

۳ درصد از هزینه های میلیاردی والمارت، معادل میلیون ها دلار می باشد. دلیل این موفقیت این بود که والمارت، برای ربات ها فقط یک کار مشخص و محدود انتخاب شده کرده بود و آن تمرکز روی "اعداد فاکتورهای خرید" بود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.