| کد خبر: 267844 |

معرفی فرودگاه بین المللی شیراز

شیراز یکی از شهرهای بسیار زیبا و البته قدیمی ایران است که جاذبه های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. به همین علت در طول سال مسافران زیادی از تمام نقاط دنیا به این شهر تاریخی سفر می کنند و به عنوان یک شهر توریستی شناخته می شود.

تین نیوز

شیراز یکی از شهرهای بسیار زیبا و البته قدیمی ایران است که جاذبه های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. به همین علت در طول سال مسافران زیادی از تمام نقاط دنیا به این شهر تاریخی سفر می کنند و به عنوان یک شهر توریستی شناخته می شود. برای سفر به شیراز قطعا مسیرهای زیادی وجود دارد. اما گردشگران ترجیح می دهند با مسیرهای هوایی به این شهر سفر کنند. همین موضوع نیز باعث شده تا تردد در فرودگاه شیراز بسیار بالا باشد و فرودگاهی درخور مسافران ساخته شود. به همین علت در این مطلب قصد داریم به معرفی فرودگاه بین المللی شیراز بپردازیم تا اگر شما هم قصد سفر هوایی به این شهر را داشتید، اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار بگیرد.

 

آشنایی با فرودگاه شهید دستغیب شیراز

در گذشته یک فرودگاه کوچک در شهر شیراز قرار داشت که به دلیل عدم فضای کافی و امکانات مناسب، تنها پرواز تهران شیراز و چند مقصد دیگر در آن انجام می گرفت. به همین علت تصمیم گرفتند فرودگاه شهید دستغیب را در قسمت جنوبی شهر بنا کنند. در ابتدا این فرودگاه نیز وسعت چندانی نداشت و نمی توانست مسافران زیادی را در خود جای دهد. اما به مرور زمان آن را توسعه و گسترش دادند و امروزه به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های ایران شناخته می شود. این فرودگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات تنها یک رده با فرودگاه امام خمینی فاصله دارد.

امکانات فرودگاه شهید دستغیب چیست؟

فرودگاه بین المللی شیراز همان طور که گفته شد به عنوان یکی از فرودگاه های بزرگ ایران شناخته می شود و امکانات زیادی در آن وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

سالن وی آی پی برای مسافران خاص

در فرودگاه های بزرگی چون فرودگاه شهید دستغیب شیراز، سالن های با نام Vip وجود دارد. در این سالن ها مسافرانی که از پرواز جا مانده اند یا زمان زیادی تا پرواز بعدی خود دارند، می توانند از خدمات این سالن استفاده کنند و کارهای مربوط به پرواز را به شخص دیگری بسپارند تا برایشان انجام دهد. در این سالن امکان دسترسی به اینترنت، رستوران و بسیاری از امکانات دیگر وجود دارد.

مجهز به غرفه های خرید

در فرودگاه دستغیب شیراز غرفه های مختلفی دیده می شود که می توانید انواع سوغاتی های شیراز را از آن ها تهیه کنید. این غرفه ها مخصوص افرادی است که در طول مدت سفر فرصتی برای خرید سوغاتی یا خوراکی های این شهر را نداشتند و می توانند به راحتی از این مکان ها خرید های خود را انجام دهند.

دارای پارکینگ اختصاصی

قسمتی از فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته شده است تا اگر مسافران با خودرو شخصی خود به فرودگاه آمدند، بتوانند آن را در مکان امنی پارک کنند و در زمان بازگشت تحویل بگیرند.

هتل و اتاق هایی جهت اقامت

افرادی که برای سفرهای یکروزه به شیراز می آیند و فرصتی برای رزرو هتل ندارند، می توانند در هتل های موجود در فرودگاه اقامت داشته باشند. حتی این آپشن برای افرادی که زمان زیادی تا پرواز آن ها باقی مانده است، یک مزیت بسیار بزرگ است.

مجهز به رستوران و کاف شاپ

در بسیاری از فرودگاه های ایران، رستوران و کافی شاپ وجود دارد. در در قسمت پروازهای خارجی و داخلی فرودگاه دستغیب شیراز نیز رستوران های مختلفی دیده می شود که با سرو انواع غذاهای سنتی و فست فود در خدمت مسافران هستند.

سایر امکانات

علاوه بر تمامی این موارد، امکانات دیگری چون صرافی برای تبدیل ارزهای خارجی و ایرانی، خودپرداز جهت انجام کارهای بانکی، خدمات مخصوص افراد ناتوان و... نیز در این فرودگاه بین المللی وجود دارد.

باندهای پرواز و ترمینال های داخلی و خارجی

در داخل فرودگاه بین المللی شیراز دو باند برای پروازهای داخلی و خارجی در نظر گرفته اند که وسعت آن ها بسیار زیاد است و ظرفیت انجام پروازهای مختلف را دارند. این باندها مجهز به تجهیزات پیشرفته هستند و همین موضوع نیز باعث شده تا به عنوان دومین مرکز کنترل هوایی ایران شناخته شوند. علاوه بر باندهای پرواز، دو ترمینال داخلی و خارجی در این فرودگاه ساخته اند که هرکدام با امکانات خاص خود آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

  • ترمینال داخلی: ترمینال داخلی در قسمت مرکزی فرودگاه قرار گرفته است. پس از ورود از درب اصلی، تابلو این ترمینال به طور واضح مشخص شده و می توانید به طور مستقیم به آن جا بروید. از امکانات موجود در این بخش فرودگاه می توان به رستوران، کافی شاپ، باجه های خودپرداز و بوفه های مختلف اشاره کرد.
  • ترمیمال خارجی: ترمینال خارجی این فرودگاه وسعت بیشتری نسبت به قسمت داخلی دارد و البته امکانات آن نیز بیشتر است. صرافی، کافی شاپ، رستوران و غرفه های خرید در این قسمت نیز وجود دارد و جزو امکانات این ترمینال به شمار می روند.

ایرلاین های داخلی و خارجی موجود در فرودگاه شیراز

از آن جایی که فرودگاه بین المللی شیراز جزو یکی از فرودگاه های پیشرفته ایران به شمار می رود، ایرلاین های داخلی و خارجی مختلفی در آن فعال هستند و روزانه پروازهای متعددی را به سمت مقاصد مختلف انجام می دهند. یکی از ایرلاین های داخلی موجود در این فرودگاه، ایران ایر است که نیازی به معرفی ندارد. یک شرکت هواپیمایی بسیار معتبر که امکانات خوبی را در طول پرواز در اختیار مسافران قرار می دهد. ایرلاین داخلی بعدی قطعا ماهان ایر است که با پرسنل بسیار باتجربه، پروازهای مختلفی را از این فرودگاه انجام می دهد. فلای دوبی و قطر ایرویز نیز دو نمونه از ایرلاین های خارجی هستند که با این فرودگاه همکاری دارند. با این دو شرکت هواپیمایی نیز بهترین پروازهای خود را برای سفر به نقاط مختلف دنیا تجربه خواهید کرد. البته بیشتر پروازهای خارجی شیراز به سمت حاشیه خلیج فارس و کشورهایی چون دبی، عمان، امارات و... است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری عصر ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید 1 0

    خوبه ولی چرا اکثر فرودگاه‌های کشور دیگه سیستم آبسردکن برداشتن و. مجبوری آب معدنی به قیمت گزاف بخری

  • ناشناس 2 0

    سلام علیکم سالن خارجی فرودگاه شیراز هتل های فرودگاه؟!!!! رستوران های مختلف در فرودگاه شیراز؟!!! اینها که نوشتید کجای فرودگاه قرار گرفته اند آدرس هم بنویسید. ما که سی سال هست ندیدیم با تشکر

  • رضایی 1 0

    ترمینال داخلی ، محوطه و ساختمانهای فرودگاه شهید دستغیب شیراز واقعا مخروبه و فرودگاه تا سال ۹۰ ویرانه ای بیش نبود ، اوایل دهه ۹۰ من شاغل فرودگاه و از نزدیک شاهد مجاهدت آقای سیدی و تیمش بودم ، خدا خیرشان بده کل فرودگاه دگرگون و این ترمینال و محوطه زیبا و ساختمانهای پلیس ، اتشنشانی و بانک و پارکینگ و... ساخته شد.
    ولی حیف شد و زود رفتن و ترمینال خارجی جدید تمام نشد.