| کد خبر: 267604 |

از کدام شهرها می‌توان با قطار به مشهد سفر کرد؟​

شهر مشهد یکی از شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد ایران است که در کنار اهداف زیارتی، جاذبه های تفریحی و دیدنی های بی شماری هم دارد.

تین نیوز

شهر مشهد یکی از شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد ایران است که در کنار اهداف زیارتی، جاذبه های تفریحی و دیدنی های بی شماری هم دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، بسیاری از افراد سفر به شهر مشهد را انتخاب می کنند چون قرار است هم زیارت دلنشینی داشته باشند و هم قرار است از تفریحات و جاذبه های شهر مشهد لذت ببرند. البته وسایل نقلیه مختلفی مانند اتوبوس، هواپیما، قطار و حتی وسایل نقلیه شخصی می توانند به راحتی و به سرعت شما را به مشهد برسانند. اما خرید بلیط قطار تهران مشهد یکی دیگر از جاذبه های بی بدیل سفر به مشهد است که می تواند خاطرات جذابی را حین سفر برای شما رقم بزند. سفر با قطار البته هزاران مزیت دارد و ممکن است چند محدودیت داشته باشد که در هر حال تجربه ای خاص خواهد بود.

سفری بی خطر به مشهد

همان طور که گفتیم در سال های اخیر خطوط ریلی کشور پیشرفت زیادی داشته اند و قطارها یکی از وسایل نقلیه متفاوت و جذابی هستند که توانسته اند توجه مسافران را به خود جلب کنند. خدمات متفاوتی که در قطارهای مختلف برای مسافران و گردشگران ارائه می شوند، کمک می کنند تا ما بهترین انتخاب را برای سفر خود به سایر نقاط ایران داشته باشیم. قطارها نیز تنوع دارند و همین تنوع نقش بسیار زیادی در سرعت آن ها در نقل و انتقال مسافران دارد. جالب است بدانید که ما از بیشتر شهرهای ایران به سایر نقاط خصوصا شهر مشهد قطار داریم که همین امر سبب شده است تا دسترسی راحت و سریعی به این شهر داشته باشیم؛ بنابراین جهت سفر به مشهد لازم نیست برای خرید بلیط قطار تهران مشهد اقدام کنید بلکه از اکثر شهرها این امکان وجود خواهد داشت. در ادامه به شما خواهیم گفت که از کدام شهرهای ایران به مشهد خطوط راه آهن وجود دارد.

قطار تهران مشهد و مشهد تهران

اولین خطوط ریلی که به آن اشاره خواهیم کرد خطوط ریلی تهران مشهد و مشهد تهران است. همان طور که می دانید فاصله تهران تا مشهد کوتاه است و البته در طول سال جابه جایی های زیادی میان این دو شهر انجام می شود. شاید ندانید که خطوط هوایی تهران مشهد و مشهد تهران از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین و در عین حال متنوع ترین خطوط هوایی ایران هستند. به طوری که گاهی اوقات ممکن است خرید بلیط قطار تهران مشهد به سختی پیدا شود.

بر همین اساس می توان گفت که خطوط ریلی و قطارهای موجود در میان این دو شهر هم از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین قطارها و خطوط ریلی ایران به حساب می آیند. تنوع قطارها در خطوط ریلی تهران مشهد و بالعکس زیاد بوده و شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن بودجه و محدودیت اقتصادی که دارید، قطار مورد نظر خود را برای سفر از تهران به مشهد انتخاب کنید. جالب است بدانید که قطارها در خطوط ریلی تهران مشهد در دو حالت عادی و سریع السیر در حال رفت و آمد هستند که سبب شده طرفداران بیشماری داشته باشند و هرگونه سلیقه ای را پوشش دهند.

قطار مشهد اصفهان و اصفهان مشهد

یکی دیگر از خطوط ریلی پرطرفدار در کشور ما خطوط ریلی اصفهان مشهد و مشهد اصفهان است که از مسیرهای پرتردد دیگر به حساب می آید. همچنین در این خطوط ریلی شما قطارهای متنوعی مانند شرکت های قطار غدیر، قطار غزال و قطار نور را مشاهده می کنید که این شرکت ها نیز مانند خطوط ریلی تهران مشهد با تنوع بسیار زیادی قطارها و واگن های خود را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهند. فاصله مشهد تا اصفهان ۱۴۸۴ کیلومتر است و البته استفاده از قطار نسبت به اتومبیل شخصی و اتوبوس ارجحیت دارد چون راحت تر و ایمن تر شما را به مقصد می رساند.

قطار مشهد شیراز و شیراز مشهد

خطوط ریلی شلوغ و پرطرفدار بعدی متعلق به خطوط ریلی و قطارهای مشهد شیراز و بالعکس است. ایستگاه قطار شیراز در سال ۱۳۹۰ به طور رسمی و در زمینی با مساحتی معادل ۶۷ هکتار، فعالیت خود را آغاز کرد. این خطوط راه آهن از سمت شیراز به سمت بیشتر نقاط ایران قطار دارد و یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین ایستگاه های کشور به حساب می آید. جالب است بدانید که از ابتدای افتتاح ایستگاه قطار شیراز، بلیط شیراز مشهد و مشهد شیراز از پرطرفدارترین و شلوغ ترین بلیط ها به حساب می آمده است. البته هنوز هم سفرهای زیادی را در طول ماه و سال در میان این دو شهر با خطوط ریلی می توان شاهد بود.

قطار مشهد تبریز و تبریز مشهد

از خطوط ریلی شمال غرب ایران که به سمت شمال شرق ایران می روند، می توان به خطوط ریلی مشهد تبریز اشاره کرد. با فاصله ۱۵۱۵ متری میان این دو شهر، قطارها به خوبی می توانند مسافران و گردشگران را میان این دو مبدا و مقصد جابه جا کنند. البته اگر شما تصمیم داشته باشید برای سفر خود از تبریز به مشهد یا بالعکس از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید، باید به شما بگوییم که سفری سخت و طاقت فرسا در مقابلتان خواهد بود. راه ها پر پیچ و خم هستند و اگر قطار را برای سفر خود انتخاب کنید بدون شک انتخابی بی نظیر است. به همین دلیل بیشتر مسافرانی که عازم این دو شهر هستند، چه از سمت مشهد به تبریز یا از تبریز به مشهد، ترجیح می دهند خطوط ریلی را برای جابه جایی خود و سفرشان انتخاب کنند.

قطار کرج به مشهد و مشهد به کرج

این قطار نیز یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مسیرهای سرسبز شمالی را دارد. کرج یکی دیگر از کلان شهرهای ایران است و مسیر کرج مشهد یکی از پرطرفدارترین مسیرهای ریلی دیگر در ایران به حساب می آید. شرکت های فدک، نور و الوند با قطارهای مختلف و متنوع خود در مسیر کرج به مشهد و بالعکس فعال هستند.

قطار اهواز مشهد و مشهد اهواز

شاید ندانید که خطوط ریلی مشهد به اهواز و اهواز به مشهد طولانی ترین مسیر ریلی کشور است و اهمیت بسیار زیادی دارد. این خطوط ریلی یکی از مسیرهای اصلی به حساب می آیند چون در سر راه خود از بیشتر شهرهای ایران عبور می کنند. استفاده از این قطار برای سفر از اهواز به سمت مشهد یا بالعکس تقریباً ۲۴ ساعت به طول می انجامد. ولی با این وجود استفاده از این وسیله نقلیه در میان مسافران این دو شهر بسیار متداول است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.