| کد خبر: 256181 |

آشنایی با کشور عمان؛

شرایط دریافت ویزای عمان برای ایرانی ها در سال ۱۴۰۲

کشور عمان یکی از زیباترین و لوکس ترین کشورهای خاورمیانه است که رابطه دوستانه ای با بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران دارد. این کشور با طبیعت منحصربه فرد و دیدنی های مدرن خود هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند.

تین نیوز

کشور عمان یکی از زیباترین و لوکس ترین کشورهای خاورمیانه است که رابطه دوستانه ای با بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران دارد. این کشور با طبیعت منحصربه فرد و دیدنی های مدرن خود هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند.

به گزارش تین نیوز، سفر به عمان برای گردشگران ایرانی راحت تر از قبل شده و ایرانیان می توانند تا ۱۴ روز بدون دریافت ویزای عمان به این کشور سفر کنند. در ادامه با شرایط ویزای عمان برای ایرانی ها در سال ۱۴۰۲ و خود کشور عمان بیشتر آشنا می شویم.

شرایط ویزای عمان برای ایرانی ها در سال ۱۴۰۲

شرایط ویزای عمان برای ایرانی ها در سال ۱۴۰۲ آسان تر از قبل شده است و اتباع ایرانی جزو ۱۰۳ کشوری هستند که برای سفرهای کوتاه توریستی(حداکثر ۱۴ روز) به عمان نیازی به دریافت ویزا ندارند. براساس اطلاعات اعلام شده، این ویزا غیرقابل تمدید است و ایرانیان باید طوری برای سفرشان برنامه ریزی کنند که قبل از پایان ۱۴روز، این کشور را ترک کنند. اما افرادی که علاقه دارند بیشتر از ۱۴ روز در کشور عمان بمانند، می توانند در فرودگاه شهر مسقط ویزای یک ماهه توریستی دریافت کنند و زمان بیشتری را از گشت و گذار در این کشور زیبا لذت ببرند. همچنین مسافران می توانند این نوع ویزا را برای یک ماه دیگر تمدید کنند.

بیشترین درخواست برای ویزای عمان، ویزای توریستی است. برای دریافت این نوع ویزا اتباع ایرانی دیگر نیازی به مصاحبه و طی کردن روند سخت دریافت ویزا ندارند اما برای ویزای ترانزیت، ویزای کار و تجارت و ویزای تحصیلی عمان شرایط متفاوت است.

  • ویزای ترانزیت عمان برای ایرانیان

ویزای ترانزیت عمان برای ایرانیان در شرایطی صادر می شود که افراد قصد اقامت در این کشور را نداشته باشند و فقط برای سفرشان مجبور باشند یک روز در این کشور توقف کنند. برای دریافت این نوع ویزا ایرانیان باید بلیط نهایی و پاسپورت خود را به مامور سفارت ارائه کنند.

  • ویزای کار و تجارت عمان

ویزای کار و تجارت عمان یکی دیگر از انوع ویزاهای این کشور است که برای متقاضیان ایرانی صادر می شود. افرادی که بخواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند و یا برای کار وارد این کشور شوند باید این نوع ویزا را دریافت کنند. برای دریافت ویزای کار و تجارت عمان متقاضی باید ابتدا شغلی را در عمان  پیدا کند و سپس با کارفرما و یا موسسات مرتبط ارتباط گرفته و از طریق دعوتنامه نسبت به دریافت ویزای عمان اقدام نماید.

  • ویزای تحصیلی کشور عمان

ویزای تحصیلی کشور عمان یکی دیگر از ویزاهای عمان است که برای ایرانیان علاقه مند صادر می شود. افرادی که دوست دارند در این کشور ادامه ی تحصیل دهند، می توانند درخواست ویزای تحصیلی عمان را از این کشور داشته باشند. اما این افراد قبل از هر اقدامی باید از دانشگاه موردنظر تاییدیه کتبی بگیرند و سپس مدارک خود را ارائه داده و درخواست ویزا کنند.

عمان

دریافت ویزای توریستی یک ماهه عمان

دریافت ویزای توریستی یک ماهه عمان مناسب مسافران و گردشگرانی است که از همان ابتدا سفرشان را بیشتر از ۱۴روز برنامه ریزی کرده اند. در صورت تمایل، این افراد می توانند در ابتدای سفر و قبل از رسیدن به فرودگاه های عمان، به صورت الکترونیکی و آنلاین ویزای توریستی یک ماهه عمان را دریافت کنند. برای دریافت این نوع ویزای عمان باید به سایت eVisa مراجعه کنید و پس از پر کردن فرم درخواستی و پرداخت هزینه، منتظر ارسال ویزای الکترونیکی به ایمیل تان باشید.

به طور کلی دو نوع ویزای توریستی عمان صادر می شود که هزینه آن ها با یکدیگر متفاوت است:

  • ویزای یکبار ورود دارای اعتبار ۳۰ روزه: با این نوع ویزا مسافران می توانند فقط یکبار به عمان سفر کنند و حداکثر ۳۰ روز در این کشور زیبا بمانند.
  • ویزای چندبار ورود دارای اعتبار یکساله: با دریافت این نوع ویزا مسافران در طول یک سال می توانند چندین بار به عمان سفر کنند اما مجموع اقامت آن ها نباید بیشتر از ۳۰ روز شود.

برای دریافت ویزای توریستی الکترونیکی عمان باید پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و اسکن یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید را هم داشته باشید، سپس می توانید با مراجعه به سایت Evisa درخواست ویزای عمان دهید.

معرفی کشور عمان

حال که با انواع ویزای عمان و شرایط سفر به این کشور برای ایرانیان آشنا شدید به سراغ معرفی کشور عمان می رویم. عمان کشوری پادشاهی در جنوب کشورمان است که از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می شود. این کشور مرز زمینی با کشورهای یمن، عربستان و امارات و مرز دریایی با ایران دارد.  عمان یکی از ثروتمندترین کشورهای همسایه ایران است که درآمد اصلی آن از نفت حاصل می شود. همچنین کشاورزی، دامداری، ماهیگیری و صنعت گردشگری هم از دیگر منابع اصلی درآمد این کشور محسوب می شوند.

عمان روابط بسیار خوبی با کشورهای جهان و ایران دارد و حتی بزرگ ترین هتل این کشور «گلستان» نامگذاری شده است. آب و هوای این کشور آفتابی و گرم بوده و در زمستان هوای آن بین ۱۷ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و در تابستان حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی گراد است.

پایتخت عمان، شهر زیبای مسقط است. این شهر کهن سواحل بسیار زیبایی دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای عمان محسوب می شود. کشور عمان به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی بی نظیر، سواحل بسیار بکر و تماشایی، منطقه گردشگری ظهار و تفریحات آبی جذاب به یکی از مقاصد گردشگری نوظهور در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. همچنین با سهولت اخذ ویزای عمان برای ایرانیان، این روزها این کشور بیشتر از قبل مورد توجه هموطنانمان قرار گرفته و ایرانیان زیادی علاقه مند هستند به عمان سفر کنند.

جالب است بدانید تاریخ این کشور با تاریخ و فرهنگ ایرانی پیوند عمیقی دارد و در گذشته های دور، عمان زیر نظر پادشاهان ایرانی اداره می شده، بنابراین هنگام سفر به این کشور زیبا خیلی احساس غریبی نخواهید کرد.

عمان 4

نکات مهم در سفر به عمان

توصیه می کنیم به این نکات مهم در سفر به عمان توجه کنید:

  • از پوشیدن مایو در سواحل عمومی خودداری کنید.
  • در ملاء عام مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  • پس از نوشیدن مشروبات الکلی رانندگی نکنید.
  • توجه داشته باشید که ورود مواد مخدر و یا داروی بدون نسخه پزشک به این کشور ممنوع است.

بهترین زمان سفر به عمان

بهترین زمان سفر به عمان ماه های اسفند، فروردین، مهر، آبان و آذر است. در این ماه ها آب و هوای این کشور زیبا معتدل بوده و معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است. از مهر تا فروردین علاوه بر معتدل بودن هوا، در عمان جشن ها و جشنواره های مختلفی مانند کویر نوردی و کمپینگ برگزار می شود که معمولا برای گردشگران جذابیت خاصی دارند.

در ماه های فروردین و اردیبهشت اگر چه هوا رو به گرمی می رود اما کوه های عمان حسابی سرسبز می شوند و در سواحل آن هم گردشگران زیادی حضور پیدا می کنند. همچنین از خرداد تا اوایل مهر ماه با گرم شدن هوا تفریحات آبی و دریایی حسابی رونق می گیرد. ممکن است گرمای هوا در این بازه زمانی برای برخی از گردشگران آزاردهنده باشد، این افراد می توانند به استان های صلاح و منطقه ظفار که آب و هوای خنکی دارند سفر کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.