سایز ویدئو: 21.00M | مدت زمان: 00:04:28 | دانلود ویدئو

◄ راز طراحی موانع کنار جاده‌ ها چیست؟

جواد نظرپور، معاون دفتر نگهداری و توسعه ایمنی راه‌ ها سازمان راهداری با اشاره به استانداردهای بین‌ المللی نصب موانع نیوجرسی و فلزی گفت: این سازه‌ ها علاوه بر جذب ضربه و کاهش خسارت، بارها جان رانندگان را نجات داده‌اند و طراحی دقیق آن‌ها حاصل تجربه و دانش مهندسی راه‌های کشور است.

تین نیوز |

جواد نظرپور، معاون دفتر نگهداری و توسعه ایمنی راه ها از فلسفه طراحی موانع بتنی و فلزی می گوید؛ همان نیوجرسی هایی که شاید هر روز از کنارشان رد می شویم، اما نمی دانیم با زاویه و شیب دقیق مهندسی شده شان ، بارها جان رانندگان را نجات داده اند.

 موانع بتنی مفصلی در میانه آزادراه ها برای جلوگیری از انحراف شدید خودروها طراحی شده اند.

 زاویه ۲۵ درجه و برآمدگی پایین این موانع کمک می کند خودرو پیش از برخورد اصلی تغییر مسیر داده و به جاده برگردد.

 موانع فلزی نیمه سخت در مسیرهای پرتگاهی، انرژی ضربه را جذب کرده و از سقوط خودرو جلوگیری می کنند.

 رد لاستیک های باقی مانده روی این موانع، نشانه ی صحنه های نجات است؛ جایی که مهندسی دقیق، جان ها را حفظ کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.