| کد خبر: 252820 |

کتاب کانتینر: کانتینر دنیا را کوچک تر و اقتصاد جهانی را بزرگ تر کرد

گاهی رخدادی کوچک موجب تحولی بزرگ می شود که هیچ کس انتظارش را ندارد. یکی از این رخدادهای کوچک، 26 آوریل سال 1956 شکل گرفت: بارهایی که تا آن روز به صورت نامنظم در کشتی ها بارگیری می شد، در آن روز مهم با جعبه هایی حمل شد که چندی بعد معلوم شد سرعت بارگیری و تخلیه را چند برابر کرده و هزینه حمل ونقل را به شدت کاهش داده است.

تین نیوز

کتاب کانتینر : کانتینر دنیا را کوچک تر و اقتصاد جهانی را بزرگ تر کرد، نوشته مارک لوینسون و ترجمه محسن شفیع زاده توسط انتشارات دنیای اقتصاد در آذر 1397 به چاپ رسیده است. 

توضیح کتاب:

گاهی رخدادی کوچک موجب تحولی بزرگ می شود که هیچ کس انتظارش را ندارد. یکی از این رخدادهای کوچک، 26 آوریل سال 1956 شکل گرفت: بارهایی که تا آن روز به صورت نامنظم در کشتی ها بارگیری می شد، در آن روز مهم با جعبه هایی حمل شد که چندی بعد معلوم شد سرعت بارگیری و تخلیه را چند برابر کرده و هزینه حمل ونقل را به شدت کاهش داده است. این ابداع کوچک و ساده، جعبه ای بود که بعدها کانتینر نامیده شد و حتی بر طراحی کامیون ها و انبارها و اسکله ها اثر گذاشت. این ابداع از درون تحقیقات دانشگاهی یا اتاق فکر کمپانی ها بیرون نیامد، بلکه ابتکار ساده یک راننده کامیون بود به نام مالکوم مکلین. این کتاب، نشان می دهد که این جعبه ساده، جعبه جادویی تولید و تجارت است و اقتصاد امروزی جهان وامدار خالق آن است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گیسوم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.