نزدیک به 90 سال پیش، زمانی که نخستین خطوط مترو مسکو راهاندازی شد؛ مسئولان حملونقل شهری مسکو، دغدغه آن را داشتند که راه آهن زیرزمینی شهرشان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ از این رو در طراحی ایستگاه های مترو مسکو، به طیف وسیعی از مخاطبان توجه شد. مسافرانی که با ویترین کالاها روبرو میشوند تا آنهایی که کنجکاوانه به در و دیوار ایستگاهها خیره میمانند.
به گزارش تین نیوز، آنچه مسافران مترو مسکو در مارپیچ ایستگاهها دریافتهاند؛ حفظ سبک معماری قدیمی اروپایی و تلفیق آن با طراحی مدرن است. در برخی نقاط مترو مسکو، معماری «باروک» به نحو تحسین برانگیزی کار شده و در برخی دیگر، هنر زیبایی شناسی «دکو» به چالش کشیده میشود. 8 دهه پس از افتتاح، سیستم مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه و سبکهای جدیدتر معماری مجهز شده است. امروزه، مسافران پرمشغله مترو مسکو، شاید کمتر به جذابیتهای بصری آن توجه کنند؛ اما «نیکولای واسیلیف»، یک مورخ معماری، میگوید که «امیدوار است این سبک از معماری باز هم مورد توجه مسئولان شهری مسکو قرار بگیرد.»
عکسهای این مجموعه، به نقل از «نشنال جئوگرافی» و «سیانان» روایتی است از معماری بینظیر و خیرهکننده مترو مسکو.
ترجمه و تنظیم: مسعود یوسفی
در جریان سفر معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به استان زنجان، پروژه های عمرانی حوزه راه مورد…
پل معلق ورگه سران سرعین، که به عنوان پل وحشت نیز شناخته میشود، یک پل سه طبقه معلق است که در منطقه نمونه گردشگری…
عملیات تعریض و بهسازی آزادراه ساوه–سلفچگان به طول ۶۵ کیلومتر امروز یکشنبه 4 آبان ماه آغاز شد.
روایتی از ایستگاه هایی که به گالری هنری، بنای یادبود و آلبوم خاطرات مشترک تهرانی ها تبدیل شده اند.
پس دستفروش هاشون کجا هستند؟