نزدیک به 90 سال پیش، زمانی که نخستین خطوط مترو مسکو راهاندازی شد؛ مسئولان حملونقل شهری مسکو، دغدغه آن را داشتند که راه آهن زیرزمینی شهرشان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ از این رو در طراحی ایستگاه های مترو مسکو، به طیف وسیعی از مخاطبان توجه شد. مسافرانی که با ویترین کالاها روبرو میشوند تا آنهایی که کنجکاوانه به در و دیوار ایستگاهها خیره میمانند.
به گزارش تین نیوز، آنچه مسافران مترو مسکو در مارپیچ ایستگاهها دریافتهاند؛ حفظ سبک معماری قدیمی اروپایی و تلفیق آن با طراحی مدرن است. در برخی نقاط مترو مسکو، معماری «باروک» به نحو تحسین برانگیزی کار شده و در برخی دیگر، هنر زیبایی شناسی «دکو» به چالش کشیده میشود. 8 دهه پس از افتتاح، سیستم مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه و سبکهای جدیدتر معماری مجهز شده است. امروزه، مسافران پرمشغله مترو مسکو، شاید کمتر به جذابیتهای بصری آن توجه کنند؛ اما «نیکولای واسیلیف»، یک مورخ معماری، میگوید که «امیدوار است این سبک از معماری باز هم مورد توجه مسئولان شهری مسکو قرار بگیرد.»
عکسهای این مجموعه، به نقل از «نشنال جئوگرافی» و «سیانان» روایتی است از معماری بینظیر و خیرهکننده مترو مسکو.
ترجمه و تنظیم: مسعود یوسفی
سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از اجرای مجموعه ای گسترده از اقدامات عمرانی و ایمنی در راه های کشور طی پنج ماه نخست…
مدیرعامل راه آهن، با حضور در ایستگاه رشت از بندرکاسپین بازدید کرد.
مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴، در استانهای گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق،…
مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه را اعلام کرد.
شهروند خبرنگار تین نیوز تصاویری از وضعیت حمل بار در آزادراه هشتگرد به سمت کرجیکی از پرترددترین آزادراه های کشور ارسال…
پس دستفروش هاشون کجا هستند؟