نزدیک به 90 سال پیش، زمانی که نخستین خطوط مترو مسکو راهاندازی شد؛ مسئولان حملونقل شهری مسکو، دغدغه آن را داشتند که راه آهن زیرزمینی شهرشان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ از این رو در طراحی ایستگاه های مترو مسکو، به طیف وسیعی از مخاطبان توجه شد. مسافرانی که با ویترین کالاها روبرو میشوند تا آنهایی که کنجکاوانه به در و دیوار ایستگاهها خیره میمانند.
به گزارش تین نیوز، آنچه مسافران مترو مسکو در مارپیچ ایستگاهها دریافتهاند؛ حفظ سبک معماری قدیمی اروپایی و تلفیق آن با طراحی مدرن است. در برخی نقاط مترو مسکو، معماری «باروک» به نحو تحسین برانگیزی کار شده و در برخی دیگر، هنر زیبایی شناسی «دکو» به چالش کشیده میشود. 8 دهه پس از افتتاح، سیستم مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه و سبکهای جدیدتر معماری مجهز شده است. امروزه، مسافران پرمشغله مترو مسکو، شاید کمتر به جذابیتهای بصری آن توجه کنند؛ اما «نیکولای واسیلیف»، یک مورخ معماری، میگوید که «امیدوار است این سبک از معماری باز هم مورد توجه مسئولان شهری مسکو قرار بگیرد.»
عکسهای این مجموعه، به نقل از «نشنال جئوگرافی» و «سیانان» روایتی است از معماری بینظیر و خیرهکننده مترو مسکو.
ترجمه و تنظیم: مسعود یوسفی
پیاده رو های شهری فقط در عکس، آرام به نظر می رسند زیرا موتورسواران متخلفی که در پیاده روها تردد می کنند موجب ترس…
سفر اربعین، مثل یک پازل بزرگه؛ با چیدن درست تکه ها، راه برای همه دلپذیر میشه.
در این اینفوگرافیک مرکز مدیریت راه ها پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور را در مورخ 6 مرداد ماه 1404اعلام کرد.
از اقدامات انجامشده راه آهن می توان به تجهیز، بهسازی و بازسازی ایستگاه های مبدأ و مقصد قطارهای اربعین اشاره کرد.
پیشبینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز جمعه ۳ مردادماه
پس دستفروش هاشون کجا هستند؟