| کد خبر: 249440 |

قانون مالیات های مستقیم؛ پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری

پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی موضوع ماده (132) قانون مالیات های مستقیم (با آخرین اصلاحات 1394/04/31) برای فعالین حوزه گردشگری.

تین نیوز

پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی موضوع ماده (132) قانون مالیات های مستقیم (با آخرین اصلاحات 1394/04/31) برای فعالین حوزه گردشگری.

به گزارش تین نیوز ، توجه به توسعه گردشگری همواره در اسناد بالادستی مختلف مورد تأکید بوده است به عنوان مثال در بند «9» سیاست های کلی اشتغال (ابلاغیه 1390) به «استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی گردشگری » تأکید شده است. در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت (ابلاغیه 1397)، «گسترش قطب های گردشگری» مورد توجه قرار گرفته است. در بند «17» سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه (ابلاغیه 1401/06/20) نیز «توسعه گردشگری» مورد تأکید قرار گرفته است. از این منظر توجه به موضوع گردشگری به عنوان یکی از اولویت های مقام سیاستگذار در کشور بر کسی پوشیده نیست.
در حوزه اجرا نیز دولت سیزدهم در سند تحول خود، بخشی را به صورت ویژه به ترسیم اهداف در زمینه گردشگری پرداخته است (مبحث هشتم). در این میان، دولت تأکید دارد که به منظور «دسترسی پذیری سفر و گردشگری داخلی» باید «از سرمایه گذاری بخش غیردولتی در گردشگری» حمایت کرد. باید توجه داشت یکی از سازوکارهای حمایتی از بخش خصوصی در این حوزه، معافیت های مالیاتی است. این ابزار پیش تر در ماده (132) قانون مالیات های مستقیم اعمال شده بود. متن پیشروی، استدلالی بر ضرورت تمدید این مالیات هاست.

 

جهت مطالعه متن کامل بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.