بازدید سایت : ۸۶۲۵۴
سایز ویدئو: 11.90M | مدت زمان: 00:01:38 | دانلود ویدئو

وزارت امور خارجه روسیه: باید برای شفاف سازی در مورد نگرانی ایران از ایجاد کریدور زنگزور با تهران تماس بگیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما نگرانی طرف ایرانی را در مورد کریدور زنگزور دیده‌ ایم که باید برای شفاف‌ سازی با تهران تماس بگیریم؛ موضع مسکو در این مورد کاملاً شناخته شده است: ما بر این مبنا پیش می‌ رویم که راه حل باید برای ارمنستان، آذربایجان و همسایگان منطقه قابل قبول باشد.

تین نیوز |

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست توجیهی گفت: این مسیر که می تواند قلمرو اصلی آذربایجان را از طریق ارمنستان به خود مختاری نخجوان متصل کند، همراه با مسیرهای دیگر در چارچوب یک کارگروه سه جانبه برای رفع انسداد ارتباطات مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود:  ما نگرانی طرف ایرانی را در مورد ایده موسوم به « کریدور زنگزور » دیده‌ ایم که باید برای شفاف‌ سازی با تهران تماس بگیریم.

او ادامه داد: موضع مسکو در این مورد کاملاً شناخته شده است: ما بر این مبنا پیش می‌ رویم که راه حل باید برای ارمنستان، آذربایجان و همسایگان منطقه قابل قبول باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    امان از روس هااا

  • قلی پاسخ

    مسئولین ذره ای بینش سیاسی ندارن ، اگه داشتن میفهمیدن روسیه مشکل ماست نه امریکا

  • امین پاسخ

    وقتی نظر را منتشر. نکند اجباری به نظر دادن نیست ..واین رسانه یکطرفه است

  • ناشناس پاسخ

    تاریخ نشان داده روس خیری ندارد

  • ح س پاسخ

    سلام ایران باید راه حلی برای کاهش تنش پیدا کند چون این طرح ها ی ترکیه وآذربایجان امکان داردباعث تنش وایجاد جنگی جدید شود که بروز جنگ ودرگیری برای همگان هزینه های سنگینی خواهد داشت بهتراست مسولین ایران چاره ای بیاندیشند وبا برگزاری اجلاسی باعنوان جاده دوستی از روسیه،گرجستان،نخجوان،آذربایجان،ترکیه وارمنستان،ترکمنستان،پاکستان و کشورهای عربی و چین وحتی رئیس اتحادیه اروپااین جا ده راباکمک همگان احداث و تقویت کند تا سودش بین همه همسایگان تقسیم شده وازدسیسه های اسرائیل نجات پیدا کنند

  • خان اوغلان...خ.اهری اسمیر پاسخ

    هشدار از باب جهاد تبیین ؛ هر گونه موضع علیه ترانزیت عمومی زنگزور موجب انحصاری شدن آن توسط ارمنستان تحت سلطه فرمانده ناتو یعنی آمریکا و غرب و ایجاد معضل منطقه ای خواهد شد و شرایط فعلی زنگزور شبیه شرایط بسفر و داردانل پس از جنگ جهانی اول و دوم می باشد که نهایتا ترانزیت عمومی با شرایطی تایید شد

    • ناشناس

      اينكه گفته شده حمايت از ارمنستان در زنگزور موجب انحصاري شدن تردد در اين محدوده توسط ارمنستان مي شود درست نيست زيرا دسترسي ج.آذربايجان به نخجوان از طريق زميني با عبور از ايران نيز مقدور است و ارمنستان قادر به ايجاد انحصار نيست. راه سومي هم براي ج.آذربايجان هست كه با عبور از گرجستان و تركيه به نخجوان برسد هرچند اين مسير طولاني است.

  • بهروز پاسخ

    ایران تا به معنای واقعی کلمه در همه ابعاد قدرتمند نشه، آش همین آش و کاسه همان کاسه خواهد بود.
    خودمون خوب میدونیم چه خبره

    باید از نظر دانش و فن آوری و تکنولوژی به اوج برسیم

    متآسفانه در خیلی از موارد عقب افتاده هستیم. حتی توان تأمین غذای کل کشور رو نداریم. یک قطعه ساده الکترونیکی رو نمیتونیم بسازیم.
    با لاف زدن و ادعا و حرف مفت مملکت درست نمیشه

  • محمد پاسخ

    ظاهراً کشور ما ضعیف تر از این حرفها هستش که بتواند توطئه های روسیه و ترکیه و آذربایجان را خنثی کند

  • خان اوغلان...خ.اهری اسمیر پاسخ

    هشدار از باب جهاد تبیین ؛ برای درک عمق چالش باید اهمیت زنگزور را از نظر راه جایگزین برای کشورهای منطقه در اتصال بین اروپا و آسیای مرکزی درک کرد.روسیه روزی فکر نمی کرد با گرفتاری در اوکراین به این‌ مسیر نیاز داشته باشد یا ایران اگر در جنوب مرزهای دریایی تنش داشته باشد شاید برای ارتباط به اروپا و آسیا به این‌ مسیر وابسته تر شود پس نتیجه راهبردی تر آن است که هر گونه موضع علیه ترانزیت عمومی زنگزور موجب انحصاری شدن آن توسط ارمنستان تحت سلطه فرمانده ناتو یعنی آمریکا و غرب و ایجاد معضل منطقه ای خواهد شد و شرایط فعلی زنگزور شبیه شرایط بسفر و داردانل پس از جنگ جهانی اول و دوم می باشد که نهایتا ترانزیت عمومی با شرایطی تایید شد

  • محمدی پاسخ

    مسئولین وزارت راه و خارجه و.... 30 سال خوابیده اند الان که برنامه های تغییر مییابد بیدار شده اند . دنیا ، دنیای فرصتها و مدیریت زمان است و هر کشوری از این قافله دور باشد یققینا قافله را باخته است . کریدور زنگه زور با ایده کشورهای روسیه و غرب اجرا خواهد شد و ما نیز بدون هر گونه تحرکی به آن نگاه خواهیم کرد . باید در این کریدور بدون فوت زمان نقش خودمان را مشخص کنیم و زیرساختهای لازم را در جلفای ایران که در مسیر اتصال این کریدور است احداث نمایم . چون با احداث منطقه آزاد ارس کل زیرساختهای لجستیکی به منطقه صنعتی بدگواره تبدیل شده است که امکان استفاده از آن برای ایران میسر نیست . بنده بعنوان کارشناس این حوزه هشدار میدهم اگر ایران مسیر ریلی و زیرساختهای لجستیکی را در جلفا اصلاح نکند کل مزیتهای ما به نحجوان که منطقه آزاد شده ،شیفت خواهد شد