| کد خبر: 262615 |

مشخصات فنی و معرفی بزرگراه شهید بروجردی + فیلم

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر پس از گذشت ۱۳ سال با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

تین نیوز

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر پس از گذشت ۱۳ سال با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی افتتاح شد

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فاز نخست پروژه بزرگراه شهید بروجردی روز 15 مهر، با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران و هادی حق بین؛ سرپرست معاونت عمرانی مناطق شهرداری تهران پس از گذشت 13 سال، در قالب هفتادوپنجمین پویش امید و افتخار به بهره برداری رسید.

بزرگراه شهید بروجردی بزرگراهی به طول 4.7کیلومتری در امتداد آزادراه تهران ـ ساوه و در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار الغدیر است که در منطقه 18 شهرداری تهران واقع است. هدف اصلی از احداث این بزرگراه اتصال آزادگاه تهران ـ ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام(ره) است. طرح بزرگراه 76متری شهید بروجردی در اواخر دهه 80 و در دو قطعه طراحی شد و قطعه نخست این پروژه در اولویت قرار گرفت.

قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی یک مسیر 3.7کیلومتری در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر است. احداث این پروژه از سال 88 توسط شهرداری منطقه 18 آغاز شد اما به دلیل وجود معارضین ملکی و تأسیساتی، در سال 93 و در حالی که تنها 6 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشت به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران تحویل شد.

طی 7 سال، فعالیت اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افتو خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال 1400 به پیشرفت 69درصدی رسید و در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم آخرین معارضین ملکی و تأسیساتی مرتفع شد و اجرای پروژه سرعت گرفت و طی کمتر از 2 سال این پروژه آماده بهره برداری شد.

از مشخصات فنی این پروژه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیرهای کندروی شمالی و جنوبی هر یک با دو خط عبوری طراحی و اجرا شده اند.

با گشایش این خط از بزرگراه، مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز می شود و در محدوده 45متری کن به سطح منفی یک منتقل می شود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجددا به سطح صفر بازمی گردد.

کندروهای شمالی و جنوبی در تمام طول مسیر در سطح صفر قرار دارند.

جهت احداث قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی، 82 معارض ملکی شناسایی و رفع شد که از این بین 5 ملک درشت دانه و مابقی در ابعاد کوچکتر بودند. با رفع این معارضین، مجموعاً 148 هزار مترمربع زمین برای اجرای این پروژه آزادسازی شد.

همچنین جهت احداث این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی، 60 اصله تیربرق و مجموعاً 1.5 کیلومتر طول انواع معارض لوله آب، لوله فاضلاب، لوله گاز و فیبر نوری جابه جا و رفع شده است.

سایر بخش های احداثی این پروژه عبارتند از: در این مقطع بزرگراهی 6 تقاطع غیرهمسطح شامل 11 دستگاه پل و یک زیرگذر احداث شده است که شامل پل های رودخانه کن، پل تقاطع 45متری کن، تقاطع خیابان شهید حسنعلی مختاری (در حال احداث)، پل تقاطع خیابان شهید میرزایی، پل تقاطع خیابان شهید برادران اصغری، پل های بلوار الغدیر (میدان جانبازان) و زیرگذر تقاطع 45متری کن است. سایر محورهای احداث شده در این پروژه شامل 500 مسیر ابتدایی محور 45متری کن حدفاصل جنوب تقاطع 45متری کن تا میدان مخابرات و 700متری محور ارتباطی در شمال بلوار هاشمی است.

 هزینه ساخت فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی یک هزار و 911 میلیارد تومان اعلام شده است.

حجم ویدیو: 2.11M | مدت زمان ویدیو: 00:00:38 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.