| کد خبر: 245558 |

یک شوخی پشت وانتی با دوستمان علی فروزنده؛

عبور پرسرعت پایگاه خبری وزارت نفت از سرعت گیر کَنده شده!

هیچ کشوری پیدا نمی شود که بنزین غیر استاندارد و مسموم را از ما بخرد.

تین نیوز

 از قدیم گفته اند کسی که زیاد خالی می بندد کم حافظه هم می شود. بعد تلاش می کند رطب ویابس هایش را هم یک جوری عین زمان بچگی ما که به جای جارو و خاک انداز کردن کردن اتاق، آشغال ها را می فرستادیم زیر فرش و خیال می کردیم کسی نمی بیند، یک جوری رفع و رجوع کند.

درست عین این کار را شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) انجام داد و آمد ابروی یک خبر خالی بندانه شرکت ملی پالایش و پخش را درست کند زد چشمش را هم کور کرد! خبر مبنی بر این بود فروش بنزین ایران به قیمت 27 سنت کذب محض است. در دل این خبر دلیل آورده بودند که بنزینی که به این قیمت فروخته شده بنزین غیر کیفی و غیر استاندارد بوده و کشورهایی که برایشان کیفیت بنزین مهم نیست آن را از ما می خرند!

صرفنظر از اینکه هیچ کشوری پیدا نمی شود که بنزین غیر استاندارد و مسموم را از ما بخرد این خبر یک سوتی دیگر هم در دل خود داشت و آن این که  در خبر شانا آمده بود چنین بنزینی را مینی پالایشگاه های ایرانی تولید می کنند! در حالی که همه می دانند مینی پالایشگاه ها بیکار نیستند که چنین کنند و غیر از قیر و روانکارها و لوبکات و از این دست فرآورده ها چیز دیگری تولید نمی کنند و اصلا به فرض هم که چنین بنزینی تولید کنند، مگر می توانند سر خود آن را بفروشند؟آن هم 27 سنت؟

 بنزین فرآورده ای است که (گاهی غیر از فزآیند پالایشش در پالایشگاه های بخش خصوصی) از صدر تا ذیل خرید و فروشش حاکمیتی است و هیچ کسی غیر از دولت حق تجارت و امور بازرگانی آن را ندارد.

حالا اینها هم هیچ. تابلو ترین کاری که شانا کرد این بود که تا دید چه سوتی بزرگی داده است و اهل فن سریع دندان هایش را شمرده اند زود خبر را از روی سایت حذف کرد طوریکه وقتی لینک خبر را حول و حوش همان ساعت ده یازده صبح می زدی با یک ERROR پیام می داد که داداش اشتباه می زنی! چنین لینکی وجود ندارد و یا شما لینک را اشتباه تایپ کرده اید!

حالا سوال ما از آقای علی آقای فروزنده مدیر کل محترم روابط عمومی وزارت نفت که در غیابش با او شوخی پشت وانتی هم داریم  و می دانیم که از زعمای عرصه خبر نفت و دبیر باسابقه اقتصادی خبرگزاری فارس بوده و بعد رفته وزارت نفت، این است که چطور حاضر شده شأن حرفه ای یک پایگاه خبری بزرگ مثل شانا را خدشه دار کند و خبری را بارگذاری کند و بعد مجبور شود آن را  از سایت بردارد؟ ما خوب یادمان است که او در زمانی که در فارس کار می کرد، این کار را به شدت غیر حرفه ای می دانست و هرگز حاضر به انجام چنین کاری نمی شد.

 پرسش بعدیمان از ایشان این است که چه اصراری دارد که اینقدر مصرانه از مجموعه پالایش و پخش وزارت نفت و به طور خاص از شخص آقای سالاری دفاع بی وجه کند و LEVEL  حرفه ای خود را این طور دچار آسیب گرداند؟ خب آخر استاد من، داداش، رفیق، با وفا، کار درست، سلطان! اگر دُم ما را به زنگنه نمی بندی دست کم به جناب اوجی هم همین قدر مومن باش! من بمیرم هنوز نمی دانی باید برای کسی بمیری که برایت تب کند؟ بچه های شانا چه گناهی کرده اند که حاصل این همه سال زحمت کشیدنشان که منافع ملی را مهم می دانست باید این طور خراب شماها شوند؟

علی آقا! قربون اون زخم قَمه ات ! البته ما می دونیم که برای یک ایرانی هیچ چیزی پر لذت تر از این نیست که ببینه دو جای یک سرعت گیر کَنده شده و بعد بتونه با سرعت چرخ های ماشینش را از همون جا رد کنه! اما آخه شما هم؟!

* طنزپرداز

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.