| کد خبر: 246838 |

گسترش مسیر و سیستم اشتراک دوچرخه در بوستون

بوستون در نظر دارد به منظور ایجاد خیابان های ایمن و دست یابی به اهداف آب وهوایی خود، به گسترش مسیرهای دوچرخه سواری فعلی شهر و بهبود سیستم اشتراک دوچرخه خود بپردازد.

تین نیوز

بوستون در نظر دارد به منظور ایجاد خیابان های ایمن و دست یابی به اهداف آب وهوایی خود، به گسترش مسیرهای دوچرخه سواری فعلی شهر و بهبود سیستم اشتراک دوچرخه خود بپردازد.

به گزارش تین نیوز ، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد از وسایل حمل ونقل را در ساعات اوج ترافیک بوستون، دوچرخه ها تشکیل می دهد که بر اساس تحقیقات وجود مسیرهای دوچرخه سواری مجزا می تواند این آمار را بالا ببرد. به همین دلیل و با هدف ایجاد خیابان های ایمن برای انواع شیوه های حمل ونقل، بوستون قصد دارد با توسعه ۹.۴ کیلومتری مسیرهای دوچرخه سواری موجود، شبکه دوچرخه خود را تا زمستان آینده ۲۰ درصد گسترش دهد.

بوستون در وهله کنونی در حال توسعه برنامه سیستم اشتراک دوچرخه عمومی خود است تا تقاضای فزاینده برای دوچرخه ها را در شهر برآورده کند و از حجم ترافیک خیابان های خود بکاهد. ایجاد یک شبکه دوچرخه سواری ایمن و متصل برای رفع شکاف های حمل ونقل در محله های سراسر شهر، راهی برای دست یابی به هدف بوستون برای تبدیل شدن به شهری برای همه نیز محسوب می شود.

دوچرخه

بوستون در نظر دارد شبکه دوچرخه سواری خود را طی سه سال آینده به نحوی گسترش دهد که ساکنان شهر تنها با سه دقیقه فاصله به یک مسیر دوچرخه سواری ایمن دسترسی داشته باشند و با افزایش ۴۰ درصدی سیستم اشتراک دوچرخه فعلی شهر و ایجاد ۱۰۰ ایستگاه جدید، سرعت حمل ونقل را درون مرزهای خود گسترش دهد. افزودن ۷۵ مسیر پیاده روی برای پارک ها، کتابخانه ها و مدارس سراسر شهر، همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان دوچرخه سواری برای زنان و سالخوردگان از دیگر برنامه های بوستون در مسیر تحقق هدف خود به شمار می رود.

دست یابی به اهداف آب وهوایی بوستون نیز نیازمند فراهم آوردن امکان تردد بیشتر با دوچرخه ها است چراکه تقریباً یک سوم از انتشار گازهای گلخانه ای این شهر از حمل ونقل ناشی می شود که دوسوم از آن را وسایل نقلیه مسافربری تشکیل می دهد. مقامات شهر این باورند که دوچرخه ها، ساده یا الکترونیکی، نقش مهمی در افزایش دسترسی به حمل ونقل قابل اعتماد و مقرون به صرفه در بوستون و رسیدگی به اثرات آب وهوایی، بهبود ایمنی و کاهش ازدحام ناشی از اتکای بیش از حد بشر به خودروها ایفا می کند. آن ها اقدام بوستون برای گسترش مسیر و سیستم اشتراک دوچرخه را اقدامی می دانند که به واسطه آن در آینده ای نزدیک، دوچرخه سواری به گزینه ای امن و در دسترس برای افراد در هر سن و با هر توانایی در تمام محله های بوستون تبدیل خواهد شد.

دوچرخه 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.