| کد خبر: 246455 |

کاهش ۷۰۰میلیون تنی گازهای گلخانه ای با دوچرخه سواری

نتایج یک تحقیق نشان می دهد اگر همه ی ما به مانند هلندی ها دوچرخه سواری کنیم، انتشار گازهای گلخانه ای نزدیک به ۷۰۰ میلیون تن کاهش می یابد.

تین نیوز

نتایج یک تحقیق نشان می دهد اگر همه ی ما به مانند هلندی ها دوچرخه سواری کنیم، انتشار گازهای گلخانه ای نزدیک به ۷۰۰ میلیون تن کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز،  نتایج یک تحقیق نشان می دهد اگر همه ی ما به مانند هلندی ها دوچرخه سواری کنیم، انتشار گازهای گلخانه ای نزدیک به ۷۰۰ میلیون تن کاهش می یابد.

محققان در مطالعه جدید دانشگاه جنوب دانمارک (که توسط مجله Communications Earth and Environment  منتشر شده است) از مردم می خواهند تا از سبک زندگی هلندی ها الگو بگیرند.

مردم هلند به طور متوسط ​​هر روز ۲.۶ کیلومتر دوچرخه سواری می کنند. این رقم بزرگی است که از کل رد پای کربن اکثر کشورها از جمله بریتانیا، کانادا، عربستان سعودی و استرالیا فراتر رفته است.

همچنین، این مطالعه نشان می دهد اگر این الگو در سراسر جهان تکرار شود، انتشار سالانه کربن ۶۸۶ میلیون تن کاهش می یابد.

نویسندگان از این تحقیق نتیجه می گیرند که آثار مثبت دوچرخه سواری بر شاخص آب وهوا، نیاز فوری به ترویج استفاده پایدار از دوچرخه را نشان می دهد.

مزایای استفاده از دوچرخه چیست؟

دلایل زیادی برای دوچرخه سواری وجود دارد. در سطح فردی، دوچرخه سواری یک راه عالی برای تناسب اندام و سالم ماندن است. از طرفی دیگر، از بیماری های مزمن مرتبط با سبک زندگی بی تحرک جلوگیری می کند.

افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می روند، ۴۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و ۴۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند. البته، فایده این موضوع تنها شامل حال افراد جامعه نمی شود، بلکه نتایج خوبی هم برای محیط زیست به دنبال دارد.

بخش حمل ونقل یک چهارم از انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با سوخت جهانی را به خود اختصاص می دهد که نیمی از آن از وسایل نقلیه شخصی، از جمله خودروهای سواری و کامیون ها ناشی می شود. خودروها همچنین هوا را با مواد شیمیایی و گازهای سمی آلوده می کنند.

۵۰ درصد از سفرهایی که ما هر روز انجام می دهیم مسافتی کمتر از ۳.۲ کیلومتر دارند. به این معنی که می توان آنها را با دوچرخه سواری جایگزین کرد.

چند نفر در سراسر جهان دوچرخه سواری می کنند؟

بر اساس مطالعه جدید، تولید دوچرخه در ۶۰ سال گذشته افزایش یافته است. ۱۲۳ میلیون دوچرخه در سال ۲۰۱۵ تولید شد. در حالی که میزان تولید در سال ۱۹۶۲ حدود ۲۰ میلیون دستگاه بود. البته، این امر بدان معنا نیست که افراد بیشتری به نسبت جمعیت جهان دوچرخه سواری می کنند. سفرهایی که با دوچرخه انجام می شود، تنها ۵ درصد از سفرهای روزانه در سراسر جهان را تشکیل می دهند.

نویسندگان این مطالعه با اذعان به این مطلب که همه در مکانی مناسب برای دوچرخه سواری زندگی نمی کنند، خواستار گسترش «فوری» زیرساخت های دوچرخه سواری در سراسر جهان هستند. در همین ارتباط، استفاده از تجربیات موفق کشورهایی مثل دانمارک و هلند ضروری است. چنین موضوعی شامل برنامه ریزی و ساخت وساز مناسب خطوط دوچرخه، آموزش فرهنگ دوچرخه سواری و اجرای سیاست هایی برای جلوگیری از استفاده از خودرو از طریق مالیات ستانی است، اما محدود به این موارد هم نمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.