| کد خبر: 255866 |

زیباترین مسیرهای ریلی ایران

قطار یکی از وسایل حمل و نقل بین شهری جذاب است که به دلیل امنیت آن محبوبیت بسیار زیادی دارد، اما یکی از بخش های جالب سفر با قطار حس و حالی است که در مسیرهای ریلی زیبا و بکر می توانید تجربه کنید.

تین نیوز

قطار یکی از وسایل حمل و نقل بین شهری جذاب است که به دلیل امنیت آن محبوبیت بسیار زیادی دارد، اما یکی از بخش های جالب سفر با قطار حس و حالی است که در مسیرهای ریلی زیبا و بکر می توانید تجربه کنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت،  خوشبختانه در کشور ما مسیرهای ریلی زیبا و فوق العاده خاصی وجود دارد که می توانید با استفاده از قطار این مسیر های ریلی را طی کرده و لحظات شگفت انگیزی در آن داشته باشید.

مسیر قطار تهران ساری

یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران، مسیر قطار تهران به ساری است. این مسیر به قدری زیبا و چشم ‌نواز است که حتی گردشگران خارجی هم ترجیح می دهند تا با قطار از تهران به ساری سفر کرده و این مسیر زیبا و شگفت انگیز را مشاهده کنند.

در مسیر تهران ساری شاهد ۲۴ ایستگاه مختلف هستیم و پس از عبور از ایستگاه گرمسار است که بخش های زیبای این مسیر ریلی را می توانید مشاهده کنید.

در طول مسیر پس از آن که از پل سفید عبور کردید، از کوهستان وارد جنگل های شمال خواهید شد و شما می توانید سد لفور و پارک جنگلی جوارم را نیز در این مسیر مشاهده کنید.

از جاذبه های گردشگری دیگری که در مسیر قطار تهران ساری قابل مشاهده هستند، می توان به پل ورسک نیز اشاره کرد. این پل که در سال ۱۳۱۲ فرآیند ساخت آن آغاز شد و در سال ۱۳۱۵ نیز به اتمام رسید، شاهکار مهندسی و نماد راه ‌آهن در کشور ایران است. پل ورسک ۸۶ متر طول داشته و ارتفاع آن نیز ۱۱۰ متر است.

تونل گدوک بخش دیگری است که می توانید مسیر تهران ساری آن را مشاهده کنید. این مسیر ۲۸۸۷ متر طول داشته و به عنوان طولانی ترین تونل کشور شناخته می شود.

مسیر قطار مشهد ساری

ریل قطار مسافری مشهد ساری

مسیر ریلی قطار مشهد به ساری هم از جنگل های بکر شمال ایران می گذرد و به همین دلیل شاهد مسیر ریلی فوق العاده زیبایی در آن هستیم. ایستگاه های کاشمر، شاهرود، دامغان، سمنان، فیروزکوه، قائم شهر و… در مسیر قطار مشهد ساری هستند.

 شما می توانید در طول مسیر صخره ها و کوه های شگفت انگیز را مشاهده کنید. مدت زمان سفر به ساری از طریق این مسیر ۱۴ ساعت بوده و پس از گذر از کوه ها می توانید وارد منطقه شمال کشور شده، جنگل و طبیعت بی نظیر شمال کشور را در طول مسیر مشاهده کنید.

روستا های بسیار زیبایی نیز در مسیر قطار مشهد ساری وجود دارند که دیدن خانه های روستایی یکی از بخش های جذاب و لذت بخش سفر به شمال از مشهد است.

مسیر قطار قزوین رشت

مسیر قطار قزوین به رشت یکی از جدیدترین مسیرهای ریلی راه ‌آهن ایران است. این مسیر ۱۶۴ کیلومتر طول داشته و در آن ۵۲ تونل و ۱۷ پل وجود دارد. بدون هیچ شک و تردیدی می توان مسیر ریلی قطار قزوین رشت را با مسیر تهران ساری مقایسه کرد، چرا که در هر دو این مسیرها شاهد مناظر و طبیعت فوق العاده زیبا و بکر هستیم. برای به وجود آوردن این مسیر، بزرگترین پل راه آهن کشور یعنی پل بزرگ منجیل که ۱۴۳۰ متر طول دارد نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر مناظری که در طول این مسیر ریلی وجود دارد می توان به جنگل ها، شالیزارها و رودخانه های مختلف اشاره کرد.

مسیر قطار گردشگری لرستان

ریل قطار مسافری تهران  لرستان

شما می توانید در استان لرستان سوار بر قطار گردشگری این استان شده و جاذبه های تفریحی و گردشگری این استان زیبا را مشاهده کنید.

 مسیر این قطار ۷۴ کیلومتر بوده و از شهر درود آغاز می شود و تا ایستگاه کشور ادامه دارد. در طول مسیر توقف گاه های گردشگری مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید.

از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان لرستان که در طول مسیر وجود دارد می توان به آبشار آبگرم، تالاب ازگن، آبشار‌ بیشه، چشمه آب گوگرد و… اشاره کرد.

شما می توانید برای تماشای این مسیر ریلی زیبا بسته کامل سفر با قطار گردشگری لرستان را خریداری کنید که همراه با صبحانه، ناهار و شام است و همین طور می توان در خانه های روستایی و بوم گردی این استان نیز اقامت داشته باشید و چهار روز دیگر به مسافرت خود اضافه کنید.

مسیر قطار تهران گرمسار

ریل قطار مسافری تهران گرمسار

همان طور که تماشای جنگل ها، شالیزار ها، رودخانه ها و… در شمال دیدنی هستند، اگر به شرق ایران بروید، می توانید منظره کویر را مشاهده کنید.

تماشای ستاره های آسمان در دل کویر حس و حال فوق العاده ای است که کمتر کسی می تواند آن را در طول زندگی خود تجربه کند و اگر علاقه ‌مند هستید تا چنین منظره ای را مشاهده کنید، به شما پیشنهاد دهیم تا از مسیر ریلی تهران به گرمسار استفاده کنید.

قطار تهران گرمسار در مسیر ریلی قرار گرفته که در دل کویر کشیده شده است و شما می توانید منظره شگفت‌ انگیز کبیر و سراب های جذابی را در طول مسیر مشاهده کنید.

برای لذت بردن از زیبایی های کویر، پیشنهاد ما این است که قطاری را انتخاب کنید که این مسیر را در شب طی می کند، چرا که زیبایی های کویر در طول شب چندین و چند برابر است و شما می توانید شب های پرستاره کویر را در هنگام شب مشاهده کنید.

مسیر قطار تهران اهواز

قطار مسافری تهران اهواز

مسیر تهران به اهواز یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور است و شما در طول سفر می توانید کوه ها، آبشارها و دشت های شگفت انگیز و زیبا موجود در استان لرستان و زاگرس را مشاهده کنید. دره ها، رودخانه ها، دشت ها و آبشار ها تنها بخشی از چشم اندازها و مناظر زیبا و بکر موجود در این مسیر هستند.

البته یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای لذت بردن از زیبایی های مسیر قطار تهران به اهواز حتماً به نحوی برنامه ‌ریزی کرده و بلیط ‌قطاری خود را خریداری کنید که در طول روز به استان لرستان وارد شده و بتوانید این مناظر را در روز مشاهده کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.