| کد خبر: 252306 |

چگونه با قطار به شیراز سفر کنیم؟

شیراز یکی از شهرهای ایران است که شهرتی جهانی در زمینه گردشگری و توریسم دارد.

تین نیوز

شیراز یکی از شهرهای ایران است که شهرتی جهانی در زمینه گردشگری و توریسم دارد. این شهر به واسطه وجود بناهای تاریخی متعدد که یکی از مهم ترین آنها تخت جمشید است و همچنین باغ های سرسبز که پر هستند از درخت های نارنج، محبوبیت خاصی میان گردشگران داخلی و خارجی پیدا کرده است. شیراز مرکز استان فارس در نیمه جنوبی کشور است و به همین دلیل از آب و هوای گرم و خشک بهره مند است. با توجه به این آب و هوا یکی از بهترین زمان ها برای سفر به شیراز فصل بهار موقع شکوفه دادن بهار نارنج است.

معرفی خطوط مترو شیراز

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، برای سفر به شیراز راه ها و روش های مختلفی وجود دارد. سفر با ماشین شخصی، سفر با اتوبوس، سفر با قطار و سفر با هواپیما می تواند جز گزینه های شما باشد. برای کسانی که دوست دارند در طی مسیر منظره های طبیعی را ببینند و همچنین از ایمنی خوبی برخوردار باشند و قیمت سفر نیز برایشان مقرون به صرفه تمام شود، قطار بهترین گزینه است. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی نحوه خرید بهترین بلیط قطار سفر زمینی به شیراز بپردازیم.

بیشتر بخوانید؛

سفر با قطارهای ستاره دار + عکس

راه آهن شیراز

برای تهیه بلیط سفر زمینی  شاید بهتر باشد در ابتدا اطلاعاتی درباره  راه آهن شیراز  کسب کنیم. راه آهن شیراز در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری کامل رسید و یکی از مجهزترین و به روز ترین راه آهن های سطح کشور به شمار می رود. در این ایستگاه راه آهن برای رفاه حال عموم مردم خدمات و امکانات خوبی نظیر پارکینگ،‌ سالن انتظار، رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، تابلو اعلانات سفرها و غیره در نظر گرفته شده است. طول راه آهن شیراز نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است و یک مسیر ۵ کیلومتری اختصاصی نیز برای قطارهای تجاری و صنعتی در نظر گرفته شده است. 

راه آهن شیراز

از چه شهرهایی با بلیط قطار  میتوان سفر زمینی  به شیراز داشت؟

برای اینکه بتوانید بهترین بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز را خریداری کنید باید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که از چه شهرهایی با بلیط قطار سفر زمینی می توان به شیراز رفت؟ علاوه بر شهرهای داخلی استان فارس مانند مرودشت، شهرضا، شیراز، اباده، اقلید، صفاشهر و سعادت شهر،‌از سایر استان ها و شهرهای کشور نیز می توانید به سمت شیراز با استفاده از راه آهن حرکت نمایید. مسیر خط ریلی راه آهن شیراز از شهرهایی مانند قم، مشهد، تهران، بندرعباس، جهرم، لار، بوشهر، عسلویه و غیره نیز عبور می کند.

باغ ارم شیراز

بهترین زمان رزرو بلیط قطار سفر زمینی به شیراز

برای اینکه بدانید بهترین زمان رزرو بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز چه زمانی است باید درباره آب و هوای شهر شیراز بیشتر بدانید. به طور کلی شیراز سه نوع آب و هوا را تجربه می کند. یکی آب و هوای گرم و خشک، یکی معتدل و دیگری سرد. شاید بتوان گفت که در بیشتر روزهای سال شیراز آب و هوایی معتدل را تجربه می کند و تقریبا شرایط برای سفر به این شهر فراهم است. بهترین زمان سفر به شیراز با قطار فصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه است. شیراز پر است از باغ های بهار نارنج و در این ماه این درختان شکوفه می دهند و هوا پر می شود از بوی خوشایند بهار نارنج. یکی دیگر از زمان های مناسب برای سفر به شیراز در اواخر تابستان یعنی شهریورماه و اوایل پاییز یعنی مهر ماه است. 

حمل خودرو با قطار به شیراز

بسیاری از مسافرین ترجیح می دهند تا با قطار به شیراز بروند تا از خطرات جاده ای در امان باشند اما از طرف دیگر نیز دوست دارند تا در شهر شیراز ماشین شخصی خودشان را داشته باشند و به راحتی بتوانند در سطح شهر به گشت و گذار بپردازند. یکی از بهترین روش ها برای این کار حمل خودرو با قطار به شیراز است. البته از تمام شهرهای ایران به سمت شیراز این امکان وجود ندارد که بتوانید از قابلیت حمل خودرو استفاده نمایید. در صورتی که در شهرهای تهران، مشهد، اهواز، تبریز، یزد و کرمان زندگی می کنید می توانید از گزینه حمل خودرو با قطار به شیراز استفاده نمایید. البته اگر در شهر دیگری زندگی می کنید می توانید با مراجعه به یکی از این شهرها و تحویل دادن خودروی خود در آنجا از این گزینه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تا ماشین شخصی خودتان را با قطار به شیراز ببرید باید از حدود یک ماه قبل بلیط خود را تهیه کرده باشید. .

واگن حمل خودرو

قوانین استرداد بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز

اگر بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز تهیه کرده اید و به هر دلیلی مجبور هستید که سفر خود را کنسل کنید باید اطلاعاتی درباره قوانین استرداد بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز داشته باشید. اگر تا یک ساعت پس از خرید بلیط قطاربرای  سفر زمینی به شیراز سفرتان را کنسل کنید کل مبلغ به شما استرداد خواهد شد. همچنین تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت نیز تا ۹۰ درصد بهای کل بلیط به شما بازگردانده خواهد شد. اگر سه ساعت مانده به آغاز حرکت نسبت به استرداد بلیط خود اقدام نمایید ۷۰ درصد مبلغ و تا قبل از شروع حرکت ۵۰ درصد مبلغ به شما استرداد خواهد شد. در صورتی که قطار حرکت کند نیز هیچ مبلغی برای استرداد در نظر گرفته نخواهد شد.

انتخاب بهترین بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز

شیراز یکی از شهرهای پر گردشگر ایران به شمار می رود از همین رو یکی از شلوغ ترین خطوط راه آهن کشور مربوط به این شهر است. برای انتخاب بهترین بلیط قطار برای سفر به شیراز می تواند از بین سه قطار غزال ، سریر و امید انتخاب نمایید. قطار غزال برای شرکت رجای ایران است و یکی از قطار های تندرو این شرکت نیز بهبر حساب می آید. قطار غزال به طور کلی شامل سه نوع اتوبوسی، کوپه ای و VIP می شود. قطارهای غزال به عنوان قطارهای درجه یک ناوگان حمل و نقل ایران به شمار می آیند. برای سفر به شیراز لوکس ترین قطاری که می توانید انتخاب کنید قطار سریر است. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر این قطار فقط در مسیر تهران به شیراز حرکت می کند. سومین قطار فعال در مسیر شیراز قطار امید نام دارد که با نام پلور سبز نیز شناخته می شود. قطار امید نیز قطاری ۴ ستاره به حساب می آید و هر کدام از واگن های آن ۱۰ کوپه ۴ تخته دارد.

حافظیه

راهنمای خرید بهترین بلیط قطار برای داشتن سفر زمینی به شیراز

برای خرید بهترین بلیط قطار برای سفر به شیراز تنها کافی است که مبدا و مقصد خود را به همراه تاریخ رفت و برگشت مشخص نمایید. در ادامه لیستی از قطارهای موجود به شما نماش داده خواهد شد. در اینجا امکان انتخاب واگن برادران و خواهران در صورتی که تنها سفر می کنید نیز خواهید داشت. همچنین برای اینکه راحتی بیشتری در طول سفر داشته باشید می توانید از گزینه بلیط کوپه دربستی استفاده نمایید که به طبع گران تر برای شما تمام خواهد شد. 

جمع بندی بهترین بلیط قطار برای سفر زمینی به شیراز

شیراز یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای ایران است که ارزش بسیار زیادی برای گشت و گذار دارد. در صورتی که می خواهید به شهر شعر و ادب سفر کنید بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار و پاییز است زیرا شیراز در این فصول آب و هوای معتدلی را تجربه می نماید. در صورتی که قصد دارید تا در شیراز با ماشین شخصی تان به گشت و گذار بپردازید می توانید از گزینه حمل خودرو استفاده نمایید. در بخشی از این مطلب نیز به قوانین استرداد بلیط قطار برای سفر به شیراز پرداختیم و اشاره کردیم که تا قبل از شروع حرکت می توانید با کنسل کردن سفر خود تا ۵۰ درصد از مبلغ بلیط تان را پس بگیرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.