انواع خطوط راهآهن و معانی آنها
خطوط راهآهن شامل دو بخش اصلی و فرعی میشود.
خطوط راهآهن شامل دو بخش اصلی و فرعی میشود.
خطوط اصلی:
عبارت است از خطی که مستقیما در امتداد خط بین دو ایستگاه طرفین واقع شده باشد.
خطوط فرعی:
خطوط فرعی شامل خطوط مانور، انشعاب، صنعتی – تجاری، تاسیساتی، انبار، دوار، مثلث، خط کور و خط تامین میشود.
بهسازی خط:
عبارت است از ترمیم و رفع نواقص خط آهن که میتواند در زمینه زیرسازی ، روسازی یا هر دو آنها صورت پذیرد.
بازسازی خط:
بازسازی خط به معنای تعویض خط و متعلقات آن در محدوده مشخصی از مسیر.
گالری:
دالان بتونی یا فلزی شبیه به شکل مقطع تونل که با هدف عبور ایمن از مناطق صعبالعبور مانند خطر ریزش بهمن و برفگیر بر روی خط احداث میشود.
سیستم علائم CTC (سیستم کنترل مرکزی ترافیک ):
سیستمی است که در هر بخش، مرکب از یک مرکز کنترل و تعدادی ایستگاه تابعه است و مرکز کنترل میتواند علائم، سوزنها و راهبندهای هر یک از ایستگاههای تابعه خود را کنترل کند. در این سیستم یک مرکز کنترل توانایی کنترل ترافیک 40 ایستگاه و بیشتر را داراست.
سیستم علائم RC (سیستم کنترل از راه دور):
یک سیستم کنترل از راه دور محلی است و در آن یک مرکز کنترل توانایی کنترل ترافیک از راه دو تا 4 ایستگاه را دارست. این ایستگاهها میتوانند در یک طرف ایستگاه یا در طرفین ایستگاه باشند.
سیستم علائم LC (سیستم کنترل محلی):
ایین سیستم علائمی تنها قادر به کنترل محدوده ایستگاه است و هر ایستگاه به طور مجزا توسط مامور همان ایستگاه کنترل میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.